Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 31 jan 2021 15:14 småting, Ford har en Mach-E 1400, kun med 1400 hk :)

https://ford.autohus.dk/Nyheder/Detalje ... -mach-e-gt
Er det ikke kun en prototype, og den er vist ikke til at køre på vejen med, og vist heller ikke med 810 km rækkevide ?
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 31 jan 2021 15:16 Er det ikke kun en prototype, og den er vist ikke til at køre på vejen med, og vist heller ikke med 810 km rækkevide ?
Synes den er lavet på GT modellen, så mon ikke det bliver en soft-upgrade som Tesla kører deres business på, at man betaler bare, så kører bilen hurtigere.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Den har "KUN" 465 hk, 0 til 100 på sløve 3,7 sek
Mach e Prototypen har 7 elmotore til fremdrift, så det er ikke bare og skrue op for effekten
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 31 jan 2021 15:24 Den har "KUN" 465 hk, 0 til 100 på sløve 3,7 sek
Mach e Prototypen har 7 elmotore til fremdrift, så det er ikke bare og skrue op for effekten
Vi venter og ser. Den tesla kommer først om 1 år, så der kan ske meget med GT der.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 31 jan 2021 15:26 Vi venter og ser. Den tesla kommer først om 1 år, så der kan ske meget med GT der.
der står den kommer i september
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 31 jan 2021 15:14 småting, Ford har en Mach-E 1400, kun med 1400 hk :)

Du bliver snart nød til at få den Kuga skudt af så du kan få din Mach-E - icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 31 jan 2021 15:38 Du bliver snart nød til at få den Kuga skudt af så du kan få din Mach-E - icon_cheesygrin.gif
hehe, ja, forsalget skulle starte i marts. Jeg er nu begyndt at blive usikker efter en del youtube reviews, så byder den altså kun på noget design og interiør, at den kører 100% el, ved jeg ikke helt om er så tillokkende mere.

Den bliver 80-90k dyrere hvis den skal være med long range, og så stiger prisen altså bare, så kan man jo lige så godt vælge Tesla som de fleste nok vælger når vi er deroppe i elbil priser. og så trækker jeg mig nok.
Kuga er sgu fin nok om et par dage, så er den 100% opdateret, og så bliver jeg nok ikke mindre glad for den.

Måske lige en tand for hurtigt at skifte efter 1 år :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Kan ikke forstå hvordan Ford kan hævde at Mach gt er den hurtigste i klassen med 465 hk - 3,7 sek fra 0-100
Når en Tesla S med lucidious mode har 500 hk konstant, og 778 hk i kortere perioder - 0 til 100 på 2,4 sek
https://mobile.guideautoweb.com/en/spec ... mode/2019/
Måske fordi det ikke er samme klasse/Ford er en SUV ?
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 31 jan 2021 17:24 Måske fordi det ikke er samme klasse/Ford er en SUV ?
det tror jeg ikke, jeg så en Mach-E vs Tesla S sammenligning, og der er sgu ikke meget i højde/plads osv i forskel på de 2. At Tesla S så kan prutte og spille film, og klare 0-100 lidt hurtigere uden Mach-E hedder GT , så var der kvaliteten som de begge mente var til Ford's fordel. De var enige om Tesla S var foran på interiør og design der, og rat og enkelheden med knapper og andet, dog med front panel nu, gav lidt ekstra.
Jeg kunne se de også fandt nyest Sync software dårlig i respons men de virkede dog mest som de provokerende den ved at gøre noget som ikke var muligt, så skal den jo ikke reagere.
Det var lidt svært at vurdere på de grundlag, når de kun havde en non-GT med 610km på batteri.
Men jeg synes de nyeste begynder at komme op i klasse som flere andre tyske modeller, så er det ikke helt så sjovt mere.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 31 jan 2021 18:00 det tror jeg ikke, jeg så en Mach-E vs Tesla S sammenligning, og der er sgu ikke meget i højde/plads osv i forskel på de 2. At Tesla S så kan prutte og spille film, og klare 0-100 lidt hurtigere uden Mach-E hedder GT , så var der kvaliteten som de begge mente var til Ford's fordel. De var enige om Tesla S var foran på interiør og design der, og rat og enkelheden med knapper og andet, dog med front panel nu, gav lidt ekstra.
Jeg kunne se de også fandt nyest Sync software dårlig i respons men de virkede dog mest som de provokerende den ved at gøre noget som ikke var muligt, så skal den jo ikke reagere.
Det var lidt svært at vurdere på de grundlag, når de kun havde en non-GT med 610km på batteri.
Men jeg synes de nyeste begynder at komme op i klasse som flere andre tyske modeller, så er det ikke helt så sjovt mere.
Det har vel ikke noget og gøre med, hvor hurtigt den er. Og 778 hk er vel væsentlig mere end 465 hk

Tilbage til "Bil, MC og Motor"