Nu spinner de jo guld på begge sider, på biler som ikke er på markedet, og det er under konstant udvikling lige på el delen, så mon ikke 12 måneder gør meget ved begge.triumph skrev: 31 jan 2021 18:43 Det har vel ikke noget og gøre med, hvor hurtigt den er. Og 778 hk er vel væsentlig mere end 465 hk
Rundt omkring el-bilen
Re: Rundt omkring el-bilen
Enig og andre fabrikanter med mere, så den del er ikke nyt. Måske har Ford kun tænkt 1400 hk, så er der jo lidt vej der.
edit: Måske mener Ford pris klassen? Den nye Model S i 2022, kommer jo op på 1.400.000 det er da også en pris, når GT nok ligger en del under dette, måske E 1400 kommer derop når den går væk fra en bane bil til hverdags bil. MEN! hvad skal man med de 1100/1400hk på danske veje?
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
En Bugatti har 1001 hk, og koster 15 millioner uden afgift. Set i det lys er det vel ikke dyrt at give 1,4 million for en Tesla inkl. afgiftpendec skrev: 31 jan 2021 19:07 Enig og andre fabrikanter med mere, så den del er ikke nyt. Måske har Ford kun tænkt 1400 hk, så er der jo lidt vej der.
edit: Måske mener Ford pris klassen? Den nye Model S i 2022, kommer jo op på 1.400.000 det er da også en pris, når GT nok ligger en del under dette, måske E 1400 kommer derop når den går væk fra en bane bil til hverdags bil. MEN! hvad skal man med de 1100/1400hk på danske veje?
Nu ville jeg aldrig sammenligne Tesla med Bugatti, så lige meget hvor meget hastighed Elon tror han får ud af bilen, så er Bugatti altid det bedre, og så går de ikke ind under normal biltriumph skrev: 31 jan 2021 19:19 En Bugatti har 1001 hk, og koster 15 millioner uden afgift. Set i det lys er det vel ikke dyrt at give 1,4 million for en Tesla inkl. afgift

Og så er der altså langt op til en Bugatti Chiron carbon fibre , fra en Tesla plastik edition

Men igen, samle objekter og så en hverdagsbil , jeg ville nok se på Porsche Taycan Turbo S når vi er der oppe.
Btw, så kan jeg ikke se andet end Ford lever i deres egen verden, når der er så mange andre SUV BEV allerede nu, og flere på vej. Så præcis "i sin klasse" betyder, aner jeg ikke hvad der menes, Ford har jo ikke andre i sin klasse at sammenligne med, udover Mach E standard og GT.
-
- Stoker XIX
- 14
Hvis du skal sammenligne med prisen, så når du kun til en Taycan 4 uden turbo. Men den har hverken ikke samme ydelse, eller indbygget playstationpendec skrev: 31 jan 2021 19:50 Nu ville jeg aldrig sammenligne Tesla med Bugatti, så lige meget hvor meget hastighed Elon tror han får ud af bilen, så er Bugatti altid det bedre, og så går de ikke ind under normal bilDe er oftest nævnt som hypercars, og prisen gør nok forskellen på kvaliteten der.
Og så er der altså langt op til en Bugatti Chiron carbon fibre , fra en Tesla plastik edition
Men igen, samle objekter og så en hverdagsbil , jeg ville nok se på Porsche Taycan Turbo S når vi er der oppe.
Btw, så kan jeg ikke se andet end Ford lever i deres egen verden, når der er så mange andre SUV BEV allerede nu, og flere på vej. Så præcis "i sin klasse" betyder, aner jeg ikke hvad der menes, Ford har jo ikke andre i sin klasse at sammenligne med, udover Mach E standard og GT.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Det er forkert, Tesla S 2022 koster 1.400.000 Det er så en Taycan Turbo, S er bare fordi jeg selv kan vælge, som man kan med Tesla S 2022 og ekstras dertriumph skrev: 31 jan 2021 20:31 Hvis du skal sammenligne med prisen, så når du kun til en Taycan 4 uden turbo. Men den har hverken ikke samme ydelse, eller indbygget playstationUdklip.JPG

Uden turbo er den ikke god nok, og koster kun 980.000
Tesla DK 's pris for Plaid+ uden brændstof besparelsen.
-
- Stoker XIX
- 14
Nu sammenlignede vi jo med den Tesla S der kom for 6 år siden, med 780- 800 hk, og den koster "Kun" 850.000
Sakset fra porches hjemmeside
Sakset fra porches hjemmeside

Så det er vist bare lidt op af bakke, når man ikke køber en skrabet bil.
Glem ikke at afgifter ikke er vedtaget, så forhandlere har skruet dem kunstigt op, så de ikke taber ved salg, og hellere vil stå i en refusions situation, hvis altså køber ved de skal have afgift tilbage

Det gjorde du så, og bragte Bugatti med 1001hk på banen

Der har været flere fabrikanter som har krydset 800hk i flere år, el eller andet, at der så er flere idag som også kan klare 800hk+ idag, og fremtiden giver en ny tesla S lidt mere hk, gør jo intet godt for andre end Elon's pengepung, og prestige for nogen.