Vores Baxi 1,5 har i alle de 8 år vi har boet i huset (det fulgte med huset) larmet en del fra relæet når det kører piller frem, og nu var det begyndt at misse fremkøring en gang imellem. Jeg har så læst om det med at bytte om på frem og tilbage relæet, men det kunne jeg ikke få til at fungere ordentlig. Jeg har dog et reservefyr stående, hvor jeg så høstede relæerne og motorværnsrelæet fra og skiftede det over 1 til 1.
Jeg havde fyret tømt for piller, og kunne se at sneglen også var blevet ret kort efter mange års brug, så skiftede også sneglemotor og snegl, nu jeg var i gang.
Det nye relæ er helt stille (næsten), og det virker fint. Men den melder A3 alarm efter 4-7 fremkøringer.
Jeg har efterspændt alle klemmerne. Jeg har blæst rent for støv. (læst om dette i andre tråde).
What dælen do I do, for at få den forbistrede alarm til at holde op med at komme....
Thy (du læser nok med her

Det skal siges at reservefyret skulle være 100% ok,- De ville bare gerne have noget mere automatisk, da manden havde dårlig ryg,- og fyret var virkelig velholdt. Så det er ikke pillet ned fordi at noget var i stykker.
Men jeg er løbe lidt tør for ideer på en ellers dejlig søndag, hvor jeg skulle have lavet mange andre ting, end at stå med hovedet nede i Baxien.....
Tak for hjælpen som altid

mvh Jan