jeg forvekslede med en ranger. Hvad er forskellen ?
https://www.ford.bin2bil.dk/Produkt/40/ ... r?typeId=2
Husk at elbiler ikke har afgift under ca,¨500.000
Rundt omkring el-bilen
Re: Rundt omkring el-bilen
Yep, den ændres vist kun en smule fra 2022 til 550k , igen tror ikke du får en F150 EV til DK under den pris på hvide plader, som explorer har F150 bagsæder så jeg tror ikke den ville være på kun gule plader, som jeg regner med er afgørende at der kun må sidde folk på forsæderne, som et punkt.triumph skrev: 11 aug 2021 19:13 jeg forvekslede med en ranger. Hvad er forskellen ?
https://www.ford.bin2bil.dk/Produkt/40/ ... r?typeId=2
Husk at elbiler ikke har afgift under ca,¨500.000
Her er de store forskelle : https://www.motortrend.com/features/for ... on-review/
Og der skriver de også at Ranger er entry level, og F-150 er deres luksus variant (fossil) og F-150 kan trække næsten 10 ton, hvor Ranger klarer de 3500 kg. Og en masse andet til forskel.
Ranger er ingen luksus bil som de sammenligner dem.
-
- Stoker XVII
- 14
- Indlæg: 3.404
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 213 gange
- Blevet takket: 244 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Afgifter på elbiler stiger til 65 procenttriumph skrev: 11 aug 2021 19:13 jeg forvekslede med en ranger. Hvad er forskellen ?
https://www.ford.bin2bil.dk/Produkt/40/ ... r?typeId=2
Husk at elbiler ikke har afgift under ca,¨500.000
Årsagen er den politiske beslutning tilbage fra 2015 om gradvist at indfase registreringsafgift på elbiler og plugin-hybrider.
Det er ikke mere end et lille år siden, at afgifterne på elbiler sidst stod til at stige - dengang fra 20 til 40 procent. Et politisk flertal blev i ellevte time imidlertid enige om at udskyde stigningen et år.
Det betyder, at registreringsafgiften på elbiler fra januar 2021 står til at hop på fra 20 til nu 65 procent.
Samtidig fjernes det bundfradrag, der indtil nu har betydet, at der reelt kun er afgifter på elbiler til over 400.000 kroner. Dermed stiger alle elbiler og ikke kun elbiler i den dyre ende af skalaen.
Fra 2022 står afgiften igen til at stige til nu 90 procent, inden registreringsafgiften i 2023 efter planen vil være fuldt indfaset for el- og plugin-hybridbiler.
Kilde: FDM
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Re: Rundt omkring el-bilen
Det var så ikke helt korrekt, og har siden 18. dec. 2020 været at priser på elbiler steg i 2022 men ikke nok til at skræmme.BWJ skrev: 11 aug 2021 21:26 Det betyder, at registreringsafgiften på elbiler fra januar 2021 står til at hop på fra 20 til nu 65 procent.
Samtidig fjernes det bundfradrag, der indtil nu har betydet, at der reelt kun er afgifter på elbiler til over 400.000 kroner. Dermed stiger alle elbiler og ikke kun elbiler i den dyre ende af skalaen.
Fra 2022 står afgiften igen til at stige til nu 90 procent, inden registreringsafgiften i 2023 efter planen vil være fuldt indfaset for el- og plugin-hybridbiler.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-05-s ... eller-2022
Også fra FDM, 6. maj 2021.
Et andet link som gennemgår de nye afgifter fra 2021
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Der er også forklaret at elbiler bibeholder højt bundfradrag i 2022.
Måske er det den sidste del du har bidt mærke i og ikke besparelsen i bundfradrag??Regeringens udspil sigter naturligvis efter at fremme de biler, der har det laveste CO2-udslip ved forbrug. Derfor vil de fleste elbiler også fastholde det meget lave niveau af afgift på denne type bil. De vil slet ikke få tilført CO2-tillæg i registreringsafgiften, og samtidig får de et bundfradrag på hele 191.700 kr., der rykker ved værdigrænsen for elbiler, som ikke vil blive tillagt afgift. Elbiler eller ”nulemissionsbiler” op til. 400.000 kr. var før fritaget for afgift, og denne grænse rykkes altså højere op med den nye afgiftsmodel. Dog vil de større og dyrere elbiler blive ramt hårdere og blive dyrere, da der stadig er et værdielement i registreringsafgiften, og indfasningen nu er hævet fra 20 % af afgiften til 40 % i 2021.
-
- Stoker XVII
- 14
- Indlæg: 3.404
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 213 gange
- Blevet takket: 244 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Ups, det kan jeg godt sependec skrev: 12 aug 2021 07:35 Det var så ikke helt korrekt, og har siden 18. dec. 2020 været at priser på elbiler steg i 2022 men ikke nok til at skræmme.
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2021-05-s ... eller-2022
Også fra FDM, 6. maj 2021.
Et andet link som gennemgår de nye afgifter fra 2021
https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/
Der er også forklaret at elbiler bibeholder højt bundfradrag i 2022.
Måske er det den sidste del du har bidt mærke i og ikke besparelsen i bundfradrag??

Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Re: Rundt omkring el-bilen
Jeg kan ikke regne afgift bagud på de biler, så eneste jeg har at sige er, FDM siger den mærkbare forskel er uændret op til 550.000 iflg. dem.BWJ skrev: 12 aug 2021 16:04 Ups, det kan jeg godt se, men hoved essensen om at " elbiler ikke har afgift under ca,500.000" -er stadig ikke korrekt
Der er jo et højre bundfradrag som gør den afgift mindre, og Co2 ikke tilstede, osv... Så jo, afgiften er der nok men ikke særlig mærkbar, og nye biler under XXX er omtalt som afgiftsfri, nok fordi de går under bundfradrag, når vi taler helt nye el biler, til by kørsel og prissat omkring 150.000 - 200.000 , så er bundfradrag nok 100% udnyttes, præcis som på ICE modeller når mikrobiler skal pålægges afgift, så gav det også pote dengang men jo, nok ikke afgiftfri for mikro'r men tæt på.
Og hvor vi kom fra, F-150 er ikke afgiftsfri, og den er ikke billig at købe når den kommer, om det så er 600.000 eller 750.000 det ved jeg ikke. Mach E er ikke særlig billig i forhold til den er en 100% elbil.
-
- Stoker XIX
- 14
- Indlæg: 5.690
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
man kan vel bare købe en F150 på hvide plader, eller
Jeg syntes da at en Mach E er da billig ifh. til hvad man får for pengene
Jeg syntes da at en Mach E er da billig ifh. til hvad man får for pengene
Re: Rundt omkring el-bilen
Sagde manden som ikke ville se på biler til 600.000+triumph skrev: 12 aug 2021 16:59 man kan vel bare købe en F150 på hvide plader, eller
Jeg syntes da at en Mach E er da billig ifh. til hvad man får for pengene

Var F150 EV i DK, så vandt den mit hjerte, har allerede set F-150 på bilbasen i flere år, selvom jeg intet har at bruge den til, så er den fed og stor og høj, har haft æren af og holde på en parkering ved en F250, det er jo næsten bushøjde

En F150 EV med diverse ekstras, så er grundfradraget vist langt overskredet, og så er det nok ikke i 2022 vi så den, og afgifterne vil næsten være normale i 2023/2024, så bliver den dyr.
-
- Stoker XIX
- 14
- Indlæg: 5.690
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor du mener den ryger op i den prisklasse. I USA koster en Mach E fra 42900 USD uden afgift, hvilket er det samme som en F150. I Danmark kan man købe en Mach e fra 378000 kr
(Jeg skal ikke have en f150)
(Jeg skal ikke have en f150)
Re: Rundt omkring el-bilen
Lad os nu se, hvilke varianter F150EV kommer i, F150 Raptor er $64K , så skal du konfigurere dentriumph skrev: 12 aug 2021 18:57 Jeg kan stadig ikke forstå hvorfor du mener den ryger op i den prisklasse. I USA koster en Mach E fra 42900 USD uden afgift, hvilket er det samme som en F150. I Danmark kan man købe en Mach e fra 378000 kr
(Jeg skal ikke have en f150)
