Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 16 aug 2021 07:42 youtube, i stedet for facebook
https://www.youtube.com/watch?v=1fU_doze0MY
Fed info, tak for det. Det var god info, når jeg har set på den i flere år men ikke et dansk review, og særligt med skat på, uden man selv ringer osv...

Men F-150 til 500k på papegøje plader, er da også en pris? og så er det jo en f150 FX4, brugt fra. $50.000 - $75.000 , så billig er den ikke.
edit: Og det var så brugt, helt sikker på den ikke var ny, når brugt prisen starter fra $50.000 for den edition.
Så skulle en F-150 EV FX4 (offroad edition) komme til DK, så er 500.000 nok ikke start prisen, måske brugt efter 1-2 år.

Jeg er sikker på du ikke tænkte hvide plader til 1.200.000 kr :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

pendec

Indlæg af pendec »

Fint alternativ til IONIQ5 som mange nu har fået, og ellers glade for.
pendec

Indlæg af pendec »

Der bliver snakket om manglende bagrude visker, på nyere el biler, bl.a IONIQ5 har ikke bagrude visker, så de snakker om coating/nono løsning, som holder nogle måneder.

Hvad siger i andre? Det er ikke kun Hyundai som praktiserer det nu, og sparede den væk.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 17 aug 2021 14:18 Der bliver snakket om manglende bagrude visker, på nyere el biler, bl.a IONIQ5 har ikke bagrude visker, så de snakker om coating/nono løsning, som holder nogle måneder.

Hvad siger i andre? Det er ikke kun Hyundai som praktiserer det nu, og sparede den væk.
Så vidt jeg ved, så er der heller visker på bagruden af;
Polestar
Audi E-tron GT
Tesla model 3
Tesla model S
Mercedes EQS
Kia EV6

Tror ikke det er en spare øvelse
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 17 aug 2021 19:35 Så vidt jeg ved, så er der heller visker på bagruden af;
Polestar
Audi E-tron GT
Tesla model 3
Tesla model S
Mercedes EQS
Kia EV6

Tror ikke det er en spare øvelse
Til min tidligere Ford kostede den 1000,- at skifte, ødelagt i vaskehal. 250kr fra Tysk amazon :)

Jeg bruger den ikke tit, dog glad for den er der, når det er nødvendigt men virker alt det coating på ruderne, så er det måske fint.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 17 aug 2021 20:21 Til min tidligere Ford kostede den 1000,- at skifte, ødelagt i vaskehal. 250kr fra Tysk amazon :)

Jeg bruger den ikke tit, dog glad for den er der, når det er nødvendigt men virker alt det coating på ruderne, så er det måske fint.
Det har dælme også meget at sige med bilens design. Havde en Saab 99 i mine unge år - Den havde ikke visker bag men var absolut heller ikke nødvendigt.
Man skulle ikke meget op i fart før den var blæst ren for vand og beskidt blev den nu heller ikke sønderligt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 17 aug 2021 20:29 Det har dælme også meget at sige med bilens design. Havde en Saab 99 i mine unge år - Den havde ikke visker bag men var absolut heller ikke nødvendigt.
Man skulle ikke meget op i fart før den var blæst ren for vand og beskidt blev den nu heller ikke sønderligt.
Skægt nok, Mach E har da ellers en skarp rude, som næsten ligger ned, mere end hyundai ioniq5 gør, så det er måske mere et design stykke og ikke praktisk belæg for mach e har sin?
Unavngivet.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Hyundai/Kia hævder at deres spoiler fjerner vand fra bagruden.
(Men test viser at det ikke er særligt effektivt i virkeligheden)
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 17 aug 2021 22:07 Hyundai/Kia hævder at deres spoiler fjerner vand fra bagruden.
(Men test viser at det ikke er særligt effektivt i virkeligheden)
Personligt ved jeg ikke om det er bedst, at man skal købe coating hvert 3. måned i regn/sne sæson, eller at den er født med visker :)
Det skal måske prøves.

Tilbage til "Bil, MC og Motor"