Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 17 aug 2021 22:58 Personligt ved jeg ikke om det er bedst, at man skal købe coating hvert 3. måned i regn/sne sæson, eller at den er født med visker :)
Det skal måske prøves.
Tror da ikke at en coating kan fjerne den pludselig opstående dug på ruderne man kan opleve når der sker en pludselig temperatur-ændring ved f.eks at køre ned i en lavning. Noget der specielt kan opstå sommermorgner.
Det kan el-bagruden selvfølgelig men der går da lige et minuts tid inden den er effektiv.

Jeg bruger en special-væske som er meget flygtig (fordamper let) til min vindskærm af Polycarbonat på mc. Den gør at vanddråberne ikke så let hænger fast på vindskærmen og glider af ved rystelser eller lille fartvind.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 18 aug 2021 05:15 Jeg bruger en special-væske som er meget flygtig (fordamper let) til min vindskærm af Polycarbonat på mc. Den gør at vanddråberne ikke så let hænger fast på vindskærmen og glider af ved rystelser eller lille fartvind.
Det er derfor der snakkes om coating/nano lag på ruderne, så vand preller af og løber af hurtigt. Omkring dug, så har du nok ret, der er det bare opvarmning, så er den del løst.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

Jeg hørt at den elektriske Ford F-150 ikke vil komme til Europa, fordi at den bliver så tung at den skal indregistreres som lastvogn (Totalvægt over 3500 kg)

Her er lidt om den nye Tesla model Y
https://www.youtube.com/watch?v=mPk0Lxwze6w
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 20 aug 2021 14:23 Jeg hørt at den elektriske Ford F-150 ikke vil komme til Europa, fordi at den bliver så tung at den skal indregistreres som lastvogn (Totalvægt over 3500 kg)
Ok, det tænkte jeg også, når den almindelige klarer næsten 10ton på krogen, så ville en EV nok også forsøges der på nogle punkter.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

og nye studier viser at nyeste generation af diesel biler nærmest renser luften.

El biler udleder ingen CO2 under kørslen men hvad med under tilblivelsen - Mon ikke de har afleveret så rigeligt med det i produktionen.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 26 aug 2021 10:07 El biler udleder ingen CO2 under kørslen men hvad med under tilblivelsen - Mon ikke de har afleveret så rigeligt med det i produktionen.
Lad os nu bare formode at elbiler produceres på næsten samme bånd som ICE biler, så kan vi godt fjerne den del fra ligningen, uden at fremhæve el bilen hvor ICE bilen har været i mange år. Det er vel lige så vigtig at forbrugeren som køber bruger de el biler som laves, og ikke vælger ICE igen, hvis de ikke har behovet. Når folk vælger store biler med træk på mange ton er det kun sådan nogen som mig der kunne finde på det for sjov. Der er stadig mange som må købe dem fordi erhvervet eller fritidsinteressen kræver det.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 26 aug 2021 10:07 og nye studier viser at nyeste generation af diesel biler nærmest renser luften.

El biler udleder ingen CO2 under kørslen men hvad med under tilblivelsen - Mon ikke de har afleveret så rigeligt med det i produktionen.
Dieselbiler udleder stadig CO2, men de udleder ikke partikler.
Så efter luften har været gennem motoren, så er der færre partikler, end inden den kom ind i motoren
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 26 aug 2021 10:07
Tror det med hybridbilerne handler om at, hvis man kan få en opladningshybrid 100.000 billigere end en der ikke er hybrid, og hybriden har 100 hk mere, og er billigere i grøn ejerafgift. Så køber folk hybriden. Også selvom deres køremønster ikke passer til en opladningshybrid. Eller de ikke har tænkt sig at lade den op

Tilbage til "Bil, MC og Motor"