Pille priser amok, men hvorfor.

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Pille priser amok, men hvorfor.

Indlæg af triumph »

pille bruger skrev: 12 jul 2022 09:21 Glem den tanke.
Indgreb i NATO regi = atomkrig, fordi russerne vil føle nationen er truet.
Det er der ikke nogen der ønsker.
Derfor leveringer af våben til Ukraine.

Vejen frem er sanktioner.
Du kan så vælge at du vil sanktionere dem der omgår sanktionerne, eller tjener på sanktionerne.

Giv nu den grammofon et puf så du kommer videre icon_cheesygrin.gif
Sanktioner er ikke vejen frem !
Der kommer ikke atomkrig. Hvem skulle få fordel af en sådan !?
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 22 gange

Indlæg af vilhapiller »

Der er altid flere sider i en sag, det er nemt at sige vi betaler gerne noget mere for vores vare, men hvad med dem der ikke kan betale mere. Havde besøg i weekenden og vi snakkede lidt pille fyr, vedkommende fortalte at de var ved at købe et nyt pille fyr, okay hvordan ser priserne på piller ud på Sjælland, var mit spørgsmål for det er jo ikke sjovt med nyt pillefyr også ikke råd til at købe piller, svaret var “ingen problemer med prisen på piller”, de har en bekendt der køber et par læs hjem, så prisen var næsten den samme som sidste år.
Ja det er jo dejligt, og ikke mindst let at side og sige vi betaler gerne noget mere hvis det hjælper 😂

Vi høre jo også politikere sige nu må de tage sig sammen og holde op med at tude over benzin priserne, folk må lære at tage bussen også har vi jo en dejlig metro. Jo jo det er jo rigtig nok, hvor vi bor er der ca. 270 km hen til metroen 😅

Der er virkelig rigtig mange der frygter den næste vinter, nogen der har gas fyr eller VP samt pillefyr. Det synes jeg at man skal tage med i overvejelsen, når man siger vi betaler gerne hvad det koster.
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange

Indlæg af lamborg »

Mener i at vi bare skal læne os tilbage og lade Putin tage verdens største spisekammer . Så har de da rigtigt kontrollen over alt . Og selvom piller er steget så er det stadigvæk billigere end gas og olie.
Hvis ikke sanktioner hvad så . Bare skyde et par af de store nytårs raketter af .. Og hvis Putin er ved at tabe ansigt fordi den russiske hær ikke er så stærk som han troede så kommer de det er jeg sikker på .
Men har i fuldstændigt glemt Tyra feltet . Det kommer jo op at kører igen næste år og så ser ting anderledes ud .
Men det hele er jo ikke bare Putins skyld . Det skyldes også GRÅDIGHED .. Olie selskaberne plejer at tjene 10 $ på en tønde nu tjener de 47 . Og jeg kan sikkert finde 1000 vis af eksempler på at priserne er steget mere end ret er . Solceller har sat rekord i produktion men er prisen på el faldet .. Nix .
Vi har så mange penge i omløb at det er først når de begynder at blive små og forbruget falder drastisk at priserne falder igen.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
12
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 307 gange

Indlæg af svanggaard »

For at vide om sanktioner virker eller ej skal man vel definere et succeskriterie.

Hvad er slutmålet...
* Ruslands undergang?
* At Putin ryger?
* Ukraine får stabile nye eller gamle grænser ?
* At Russerne får reelt demokrati og pressefrihed?
* Billig energi og fødevarer?

... eller noget helt andet?

@triumph har ret så langt at sanktionerne næppe ændrer det store på Russernes styreform og deres interne magtstrukturer. Hvorvidt sanktionerne kan være medvirkende til at standse aggressionerne i Ukraine er svært at sige. Men det hjælper i hvert fald ikke at se passivt til.

Når ikke den store NATO-hammer skal tages i brug (og den beslutning er jeg enig i), er det begrænset hvad vi kan gøre. P.T. lader vi Ukraine kæmpe en stedfortræderkrig for vores værdier. Så må vi også støtte direkte og indirekte med økonomi/våben, og i øvrigt gøre livet så surt som muligt for Russerne.

Uanset mål og udfald har vi allerede tabt. Miljøet kommer til at lide under øget afbrænding af kul, vi kommer til at pumpe MANGE penge i militær oprustning - penge som kunne være brugt på bl.a. velfærd og miljø.

* Lige nu betaler vi for dårlig energiplanlægning samt at seddelpresserne løb løbsk under covid.
* Om lidt kommer vi til at betale for militær og genopbygning.
* Og slutteligt kommer vores børnebørn til at overtage en fattigere verden med et dårligere miljø.

Og jo længere tid der går, jo større morarenter.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 299 gange

Indlæg af pille bruger »

triumph skrev: 12 jul 2022 10:11 Sanktioner er ikke vejen frem !
Der kommer ikke atomkrig. Hvem skulle få fordel af en sådan !?
Putin har sagt at hvis Rusland bliver angrebet kommer atomart svar.
De har næsten indlemmet det østlige Ukraine i Rusland.
Et NATO svar i den situation og så ryger atomraketterne til vejrs.
Her er hurdlen størrelsen på atom bomberne.
Russerne har dem i mange størrelser.
Det kunne være de små de fyrede af.
NATO landene har kun de helt store.
Altså vil en atomkrig være alt ødelæggende.

Sanktioner er nok det bedste vi har lige nu.
Og så se på hvem der omgår sanktionerne, og boykot dem også.
Ja det koster at hjælpe Ukraine, men det koster nok mange gange mere ikke at hjælpe dem nu.
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

svanggaard skrev: 12 jul 2022 11:37 For at vide om sanktioner virker eller ej skal man vel definere et succeskriterie.

Hvad er slutmålet...
* Ruslands undergang?
* At Putin ryger?

@triumph har ret så langt at sanktionerne næppe ændrer det store på Russernes styreform og deres interne magtstrukturer. Hvorvidt sanktionerne kan være medvirkende til at standse aggressionerne i Ukraine er svært at sige. Men det hjælper i hvert fald ikke at se passivt til.

Når ikke den store NATO-hammer skal tages i brug (og den beslutning er jeg enig i), er det begrænset hvad vi kan gøre. P.T. lader vi Ukraine kæmpe en stedfortræderkrig for vores værdier. Så må vi også støtte direkte og indirekte med økonomi/våben, og i øvrigt gøre livet så surt som muligt for Russerne.

Uanset mål og udfald har vi allerede tabt. Miljøet kommer til at lide under øget afbrænding af kul, vi kommer til at pumpe MANGE penge i militær oprustning - penge som kunne være brugt på bl.a. velfærd og miljø.

* Lige nu betaler vi for dårlig energiplanlægning samt at seddelpresserne løb løbsk under covid.
* Og slutteligt kommer vores børnebørn til at overtage en fattigere verden med et dårligere miljø.

Jeg er sikker på at sanktioner der gør russerne rigere, og resten af verden fattigere er ikke vejen frem.
Og at Russerne skal gå i Ecco sko frem for Nike, spise Russisk fremstillede burgere, i stedet for McDonald, og drikke den Russiske ækvivalent til Harboe Cola. Det er ikke det der stopper krigen.....
Tværtimod så øger det Russisk selvforsyning, Det Russiske handelsoverskud forvendtes fordoblet i år.
Sanktioner er aldrig et virkemiddel der har virket særligt godt. Og specifikt i Ruslands tilfælde vil det slet ikke virke, fordi vi mangler Russisk olie og mad. Fordi 65% af verdens befolkning holder med Putin. Og derfor er en boykot umulig.

Jeg ved ikke hvordan man bedst får Russerne til at trække sig. Men jeg ved at Putin syntes at vesten er en flok feje hunde, man bare kan koste rundt med, fordi vesten bare gør, men ikke bider.

Hvad med en bombe i Putins soveværelse. Det var ligesom det fik lidt ro på Gadaffi, da han modtog den lille hilsen, eller byde Putin lidt af hans egen the, eller få Mossad til at hælde afføringsmiddel i hans mad, hacke russisk energiforsyning/anden russisk infrastruktur.......

PT føre vesten en stedfortræder krig, hvor vi ikke giver Ukrainerne nok våben til at vinde, kun lige med nød og næppe til at Ukrainerne ikke taber. Eller det vil sige. Vi giver Ukraine lige netop så mange våben at det medføre en så lang udmattelseskrig, at begge parter kan tvinges til forhandlingsbordet om 2-3 år.
Først der syntes de at de har mere at vinde, end at tabe.
Og til den tid er 100.000 vis af afrikanere døde, millioner er på folkevandring. Masser af Ukrainer og Russere er døde, og Krim, Donetsk og Luhansk bliver aldrig Ukrainsk igen.
Samtidig har du fuldstændigt ret i at resten af verden er blevet fattigere, og den grønne omstilling er ikke alene udsat. Den kommer til at gå langsommere fordi alle pengene skal bruges på krudt og kugler.
Derfor skal den krig standses nu. Ikke om 3 år

Og nej. Putin truer måske nok med Avåben. Men PT holder 65% af verden med Putin, ikke med vesten. Derfor kan sanktioner aldrig komme til at fungere. Hvis Putin bruger Avåben, så forsvinder alt al støtte til Putin i hele verden. Konsekvenserne vil være fuldstændigt ødelæggende for Rusland. Og derfor kommer Russerne ikke til at bruge Avåben
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

svanggaard skrev: 12 jul 2022 11:37 For at vide om sanktioner virker eller ej skal man vel definere et succeskriterie.

Hvad er slutmålet...
* Ruslands undergang?
* At Putin ryger?

Uanset hvad, så er hver generation blevet sundere og rigere historisk, så det med at vores børn får regningen, den holder ikke….vi har jo ikke valgt den udvikling at der skal oprustes, det er Putin der har startet den, of vil vi ikke løbes over ende, så må vi gøre noget tilsvarende, vi har intet andet valg. Så simpelt er det. Nato går først ind i krigen hvis Putin går ind i et NATO-land , eller hvis der bliver hungersnød pga af Ukraine ikke kan exportere, så er muligheden at man sikrer der kan udskibes korn ved at sikre sejladsen. Rusland bliver sat tilbage ved sanktioner, de bliver også fattigere, og i længden bliver afstanden større og større i levestandard mellem dem og os. Rusland for færre steder at sælge deres varer, og det bliver til mindre udviklede lande, så teknologisk bliver de også sat af…. I længden bliver russerne taberne, da de bliver sat af. Og at sammenligne Cuba med Rusland er så søgt det næsten er naivt, Cuba er jo ramt af sanktioner, selvom de får tilført masser af valuta fra eksilcubanere, og grunden til det går bedre, er at usa faktisk ikke sanktionere dem så hårdt som de har gjort.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Fiffer skrev: 12 jul 2022 18:39 Uanset hvad, så er hver generation blevet sundere og rigere historisk, så det med at vores børn får regningen, den holder ikke….vi har jo ikke valgt den udvikling at der skal oprustes, det er Putin der har startet den, of vil vi ikke løbes over ende, så må vi gøre noget tilsvarende, vi har intet andet valg. Så simpelt er det. Nato går først ind i krigen hvis Putin går ind i et NATO-land , eller hvis der bliver hungersnød pga af Ukraine ikke kan exportere, så er muligheden at man sikrer der kan udskibes korn ved at sikre sejladsen. Rusland bliver sat tilbage ved sanktioner, de bliver også fattigere, og i længden bliver afstanden større og større i levestandard mellem dem og os. Rusland for færre steder at sælge deres varer, og det bliver til mindre udviklede lande, så teknologisk bliver de også sat af…. I længden bliver russerne taberne, da de bliver sat af. Og at sammenligne Cuba med Rusland er så søgt det næsten er naivt, Cuba er jo ramt af sanktioner, selvom de får tilført masser af valuta fra eksilcubanere, og grunden til det går bedre, er at usa faktisk ikke sanktionere dem så hårdt som de har gjort.
1. Hvordan vil du sikre sejlasen med korn fra Ukraine. Russerne sidder på hele Ukraines kyststrækning
https://liveuamap.com/
Derudover skal der jo være nogen til at pløje/have/så / høste. Det er jo svært hvis kvinder og børn er flygtet, og mændene er i krig.
Martkerne er mineret, og de kan ikke komme af med sidste års høst, så de har ikke plads til den nye
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-06-0 ... -hvor-skal
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-03-2 ... -direktoer

2. Formålet med sanktionerne i Iran / Cuba var at pine befolkningen så meget at de ville udskifte præstestyret/Kommunisterne.
Det er ikke lykkedes.
Tværtimod har det skabt en alliance mellem Iran og Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-e ... il-rusland

3. 90% af de vare Russerne sælger er fødevare og energi. Så længe der er krig vil der mangle fødevare. Og de næste 5 år vil vi ikke kunne undvære Russisk energi. Til den tid er Putin 75, og skal sikkert på pension alligevel.
Det er naivt at tro at vi kan boykotte et land, når det kun er 35% af verdens befolkning der støtter boykotten, og vi ikke kan undvære varerne fra landet
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

triumph skrev: 12 jul 2022 20:05 1. Hvordan vil du sikre sejlasen med korn fra Ukraine. Russerne sidder på hele Ukraines kyststrækning
https://liveuamap.com/
Derudover skal der jo være nogen til at pløje/have/så / høste. Det er jo svært hvis kvinder og børn er flygtet, og mændene er i krig.
Martkerne er mineret, og de kan ikke komme af med sidste års høst, så de har ikke plads til den nye
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-06-0 ... -hvor-skal
https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-03-2 ... -direktoer

2. Formålet med sanktionerne i Iran / Cuba var at pine befolkningen så meget at de ville udskifte præstestyret/Kommunisterne.
Det er ikke lykkedes.
Tværtimod har det skabt en alliance mellem Iran og Rusland
https://www.dr.dk/nyheder/udland/iran-e ... il-rusland

3. 90% af de vare Russerne sælger er fødevare og energi. Så længe der er krig vil der mangle fødevare. Og de næste 5 år vil vi ikke kunne undvære Russisk energi. Til den tid er Putin 75, og skal sikkert på pension alligevel.
Det er naivt at tro at vi kan boykotte et land, når det kun er 35% af verdens befolkning der støtter boykotten, og vi ikke kan undvære varerne fra landet
Du mener dit, jeg mener noget andet. Men tænker vi nok klarer den uden Rusland, og jeg vil personligt gerne udholde en del, både økonomisk og menneskeligt, for at slippe for Ruslands indflydelse i vores del af verden. Deres system og indflydelse har ikke gjort meget godt. Det eneste de virkelig evner er at undertrykke deres befolkning, og udøve magt… og spørg dig selv om hvilket system du helst vil leve under? Jeg ved godt hvad jeg vælger. Dine spørgsmål kunne jeg godt gi dig svar på, men det ville ende i en endeløs diskussion, som ikke ville ændre hverken din eller min holdning, og i sidste ende bare være spild af vores begges tid. Så det vil jeg afholde mig fra, samt at debattere videre i tråden, som jo retteligt ikke handler om Putin, men om træpiller. God aften.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
Monza30
Stoker II
Stoker II
14
Mit fyr: Baxi Multiheat 2.5F 600
Areal: 180m2 + 130m2
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5610
Årligt forbrug: 10 tons
Geografisk sted: 5610 Assens. Fyn.

Indlæg af Monza30 »

Troede aldrig denne dag skulle komme. Har netop betalt 25.000 gode danske kroner for 7x900 kilo 8mm, inklusiv fragt 🤮🤮🤮. Plejer normalvis altid at købe 10 paller ad gangen, men ligger simpelthen ikke inde med den slags penge beløb på een gang, og jeg turde derfor ikke vente længere. Havde ellers besluttet mig for at vente til efteråret, men alene talen om at Nordstream 1 måske ikke bliver åbnet igen om Ca. 8 dage, fik natten mellem onsdag og torsdag prisen til at stige med 400 pr palle hos Pillemadsen. Tror desværre at priser på op mod 5000...eller mere, ikke vil være urealistisk hvis gassen forsvinder helt.
Christian

Hader når ting går i stykker 10 minutter efter lukketid fredag aften.

Tilbage til "Priser på træpiller"