Jeg er enig med at det er en kunstig inflation drevet af primært energipriser. Men vi har jo kun normale værktøjer til at begrænse den. Og det er at spare (især på energien), så nok derfor tilbageholdenhed kan begrænse inflationen, men vi kan ikke fjerne den, medmindre vi kan spare energi, svarende til det der mangler.triumph skrev: 09 okt 2022 20:09 Syntes at det er besynderligt at langt de fleste partier siger "At ved at give folk hjælpepakker, puster man til inflationen, og hjælper dermed ikke på problemet"
(Dernæst vil de fleste give skattelettelser, og dele af højrefløjen fjerne topskatten, og netop give penge til dem der har mulighed for at øge deres forbrug)
Men jeg syntes fuldstændigt at man glemmer hvad inflationen kommer af; Mangel på energi og fødevare, hvilket skyldtes krigen i Ukraine.
Det er altså et globalt problem. Ikke et Dansk problem. Inflationen sker i hele verden. Ikke kun i Danmark
Hvis Danskerne fik hjælp til de stigende energipriser, så tvivler jeg stærkt på at det ville øge inflationen, da den er skabt globalt
Og jeg forsøger. ca. 4000kWh/år på solceller. ca 800kWh/år på en VP i værkstedet og ca 20% på brændstof ved at køre mindre og langsommere.