Er prisen på træpiller på vej ned?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
17
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Er prisen på træpiller på vej ned?

Indlæg af Hjemme teori »

Det er også lidt spændende hvad vores opmærksomhed kan spare af CO2. Det viser jo klart at en meget høj pris flytter langt de flestes fokus.

Så vores bekvemmelighed og vaner står nok for en meget stor del af udledningen. Så det er jo også en positiv del af fortællingen ved spareøvelserne rundt omkring. Om vi så kan holde fast efterfølgende, når det "bare" er klimaet vi skal spare for. Det er nok svært at holde ligeså langt fremme i fokus som næste måneds kontoudtog.
Mvh. Sophus
calle

Indlæg af calle »

Hjemme teori skrev: 04 nov 2022 12:55 Det er også lidt spændende hvad vores opmærksomhed kan spare af CO2. Det viser jo klart at en meget høj pris flytter langt de flestes fokus.

Så vores bekvemmelighed og vaner står nok for en meget stor del af udledningen. Så det er jo også en positiv del af fortællingen ved spareøvelserne rundt omkring. Om vi så kan holde fast efterfølgende, når det "bare" er klimaet vi skal spare for. Det er nok svært at holde ligeså langt fremme i fokus som næste måneds kontoudtog.
Jamen der tror jeg du har en god pointe, for jeg tror der er masser af danskere, der er balje pis hamrende irriterede over, at vi absolut skal gå aller forrest i klimamarchen, og holde hårdt for med afgifter plus moms af afgifter, hvor pengene ikke engang tilbageføres til klimaet, men bruges på - ja nu må jeg hellere holde min kæft :wink:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 04 nov 2022 10:22 Ja det bliver en styrkeprøve. Her er fyret stadig kun tændt lejlighedsvis, hvis elprisen er høj. Hele natten har prisen været lav, så VVB var fyldt med dejlig varmt vand her til morgen. Skønt med et varmt bad. Sidst på eftermiddagen tænder vi fyret, så huset bliver varmet godt igennem, og vi atter får varmt vand i hanerne. Tænker at vi slukker fyret igen før vi går i seng, og i morgen tidlig kan vi smide et par briketter i brændeovnen, hvis det altså er nødvendigt. Medmindre vi får en isvinter - og det håber/tror jeg ikke på - så kan pilleforhandlerne tage deres træpiller og stoppe dem skråt op, hvis der ellers er plads til flere. Vi kommer til at vinde det her :great: smiley140.gif

Smid denne på fjernsynet og varm dig ved det. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Indlæg af calle »

Lintz skrev: 04 nov 2022 15:27 Smid denne på fjernsynet og varm dig ved det. icon_cheesygrin.gif
En genistreg Lintzyboy :great: Innovationen kender ingen grænser i dette forum, og på en 65" sparker den altså noget varme af sig icon_cheesygrin.gif

calle

Indlæg af calle »

Så er Lava og Olimp også under 4000 for små 1000 kg. Det går den rigtige vej. Nu mangler vi bare, at de satans briketter skal falde i pris. Jeg gider simpelthen ikke at flække brænde, selv om jeg ovenikøbet har en benzinflækker der render igennem alt.

Venlig hilsen
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Så smuttede der lige en 100 kr af prisen på Barlinek ved Pillemadsen.
Stadig dyrt men den rigtige vej.
calle

Indlæg af calle »

Lintz skrev: 09 nov 2022 15:43 Så smuttede der lige en 100 kr af prisen på Barlinek ved Pillemadsen.
Ja nu tror jeg ikke længere, at det kan betale sig at fyre med solsikkepiller.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
18
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 142 gange
Blevet takket: 149 gange

Indlæg af Ulrik »

calle skrev: 09 nov 2022 16:27 Ja nu tror jeg ikke længere, at det kan betale sig at fyre med solsikkepiller.
Mon ikke solsikkepillerne også falder i pris
MvH Ulrik©
calle

Indlæg af calle »

Ulrik skrev: 09 nov 2022 16:36 Mon ikke solsikkepillerne også falder i pris
Prisen på dem komer til at rasle ned, hvis det her gudsbenådede vejr fortsætter :great:
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Lintz skrev: 09 nov 2022 15:43 Så smuttede der lige en 100 kr af prisen på Barlinek ved Pillemadsen.
- Og endnu engang. Så er de nede i 3490,-

Tilbage til "Fri debat"