Hvor ofte skal man starte en tagmonteret aircon i en campingvogn ? Det siges, at man skal sørge for at starte den ofte i en bil, hvis man skal undgå at pakninger udtørrer med utæthed til følge. Nu er det bare sådan, at en campingvogn jo ofte står i længere perioder uden at blive brugt, hvorfor dens aircon jo heller ikke bliver brugt. Er det et problem ?
Venlig hilsen
Aircon i campingvogn
- BWJ
- Stoker XVII
- 14
- Indlæg: 3.401
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 210 gange
- Blevet takket: 243 gange
Re: Aircon i campingvogn
Jeg har aldrig hørt om et AC til CV enten tag eller bænkmonteret som har flangesamlinger som et auto AC, de er loddet sammen som på en kølebil eller et køleskab/fryser, og kræver derfor ikke "motionering"
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Re: Aircon i campingvogn
Det var da et dejligt svar. Mange takBWJ skrev: 11 jan 2023 21:21 Jeg har aldrig hørt om et AC til CV enten tag eller bænkmonteret som har flangesamlinger som et auto AC, de er loddet sammen som på en kølebil eller et køleskab/fryser, og kræver derfor ikke "motionering"

Venlig hilsen Calle
-
- Stoker VI
- 11
- Indlæg: 216
- Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
- Mit fyr: scotte 16kw
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Årligt forbrug: 12
- Geografisk sted: struer
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 46 gange
Re: Aircon i campingvogn
Den store forskel er at på en bil er det et "åbent" system, da akslen på kompressoreren har forbindelse ud fra tryksiden, med en pakning, som (teoretisk) kan udtørre.
I "almindelige" AC er kompressor hermetisk lukkede.
I "almindelige" AC er kompressor hermetisk lukkede.