Jeg benytter selv en del ESP8266 og en del kina-relæer på print, både her på matriklen og andre stedersvanggaard skrev: 01 aug 2023 17:37 Jeg fandt lige et print til opgaven: "ESP32-WROOM 8x relay". Det har lidt forskellige navne alt afhængigt af leverandøren. Priser fra 100-400,- kr alt afhængigt af hvor i verden det købes.
Der er 8 relæer og standardsoftware som kan kobles til Home Assistant. Printet har både WiFi og Bluetooth - så ingen kabeltræk. Alle benene fra microprocessoren er ført ud - så det vil være muligt at koble temperaturfølerne uden yderligere fiksfakserier. Jeg er lidt lunken ved kina-relæerne, men så længe der bruges 24V telestater, som i øvrigt max trækker et par Watt hver, kan jeg ikke forestille mig nævneværdige problemer.
Der skal selvf. programmeres lidt. Styringen kan laves indlejret og/eller overlades til home assistant. Jeg laver nok en stand-alone styring, men giver home assistant mulighed for at overstyre.
Kæmper dog lige med noget EMC ifm. den nye inverter i varmepumpen støjer ind i den ene 1-wire bus. Så det skal også fikses først.