Tak for den idé! Jeg har forsøgt at ombytte dem med to fra akku tanken, og så viser den øverste den højeste temperatur. Nu hvor jeg ved, hvad temperaturen skulle være de to steder, kunne jeg justere de to andre ind. Jeg fandt en torx skruetrækker, så kunne jeg give den lidt på skruen for at ramme temperaturen. De står som de to fra akku'en: 82 på den øverste og 80 på den nederste.Jens skrev: 17 jul 2024 23:28 Det undre mig, hvis nederst temperatur er højest.
Øverste termometer måler fremløb fra kedel, mellemste måler korrekt bundtemperatur akku, og nederste måler opblandet returtemperatur til kedel.
I min verden burde nederste aldrig kunne være højeste temperatur.
Hvis rørene er forbundet korrekt til kedel, så prøv lige at lade øverst og nederst termometer bytte plads (de kan bare trækkes ud, det kan de ihvertfald på min), og se om de evt fejlviser helt skævt.
Men det føles dælme som snyd at jeg bare med en skruetrækker kan få den temperatur, jeg vil se. Nu havde jeg heldigvis ikke pillet ved dem fra akku tanken, så jeg ved da, at den skulle måle 80 den nederste og 82 den øverste.