Jens skrev: ↑24 jul 2024 21:16
Hmmm, måske kan du først lave lave din trekanter med skarpe hjørner.
Så klipper du en strimmel på ca 10 - 15 cm, hvor du bukker 0,5 - 1 cm over- og underkant helt rundt, så kanten ikke er skarp.
Denne strimmel bukker du så i en bue, og nitter fast omkring hjørnet.
Måske virker det bedre i mine tanker, end i praksis
Jeg gav mig til at lave prototyper i papir. Og jeg fandt en metode, som jeg synes blev ret god.
Den ene side laver jeg bare som en trekant, som jeg bukker tilpas til at den passer under den modsatte side.
Nr 2 lader jeg så være lidt længere, så den først har en tilsvarende vinkel, som ligger ned over den første side og dernæst bukkes ind under den. Man klemmer så sammen på den, så de to dele er låst nogenlunde sammen. Det gør at spidsen af hjørnet er en fold i stedet for en skarp spids. Og hvis jeg ender med at synes de ikke er låst godt nok sammen, kan jeg bore igennem og sætte en nitte. Men det er pænere uden.
Jeg deler nogle billeder når jeg har lavet det færdigt, så andre evt kan lære noget af det.
Jeg havde lidt svært ved at få bukningerne skarpe. Men endte med at skære en fuge i bagsiden med en smal dremmel-skæreskive, for at give blikket et svagt sted at bøje. Og så bruge kanterne af et par stemmejern til at bukke med. Så bliver det ok skarpt.