Jeg søger en venlig sjæl som via facetime/telefon eller andet kan hjælpe mig med at indregulere fyret når det er i drift. Alternativt henvise til en instruktionsvideo elign. Jeg har skimmet rigtig mange forums igennem - uden held.
Mit største problem er, at jeg mangler at få indstillet og testet trækregulatoren og røggastermostaten - således at fyret slukker blæseren og lukker for trækket hvis fyret bliver for varmt. Da jeg startede fyret op til fyringssæsonen havde pumpen sat sig, og fyret var ved at gå i kog, og derved opdagede jeg at spjældet bagpå ikke lukkede eller blæseren stoppede. Via samtale med Hedestoker blev jeg anbefalet af skifte termometer og driftstermostat - hvilket jeg har gjort. Når jeg nu fyrer op til en driftstemperatur på omkring 85 gr. står spjældet åben i tæt på 90 grader og flytter sig kun, hvis jeg drejer ned på honeywell regulatoren. Jeg mener kæden skal flyttes, men må også være ærlig at sige, at jeg er i tvivl om trækregulatoren er defekt.
Hele sammenspillet mellem driftstermostat, røggastermostat og trækregulatorspjæld forstår jeg ikke til fulde (udklip fra manual) vedhæftet).
Håber der er en der kan hjælpe derude