Priser på opvarmning
-
- Stoker VIII
- 12
- Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
- Areal: 160
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8300
- Geografisk sted: Odder
- Har takket: 59 gange
- Blevet takket: 43 gange
Priser på opvarmning
Kan det virkelig godt passe, at varmepumper skulle være så meget billigere end andre opvarmningsformer.
Mvh. Ole
- PellX21
- Stoker VII
- 9
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 25 gange
Re: Priser på opvarmning
Jeg tror det ikke.
Jeg ved ikke hvad tilskuddet er til el lige nu, men med den uro der er omkring afgift-systemet, så kan jeg ikke se, at folk med sikkerhed kan konkludere at strømbrugende varmekilder har den og den pris.
Det billigste (og mest arbejdskrævende, og tid + udstyr til brændet er jo også penge..) er vel (som altid) brænde i en ovn med en form for akkumulation/holden på varmen og så strålevarme uden vand som medie?
Jeg undrer mig lidt over luft-luft vp regnskabet da dens scop da er bedre end de andre varmepumper, men det er måske fordi regnskabet til en elvandvarmer til brugsvandet regnes oveni?
Jeg ved ikke hvad tilskuddet er til el lige nu, men med den uro der er omkring afgift-systemet, så kan jeg ikke se, at folk med sikkerhed kan konkludere at strømbrugende varmekilder har den og den pris.
Det billigste (og mest arbejdskrævende, og tid + udstyr til brændet er jo også penge..) er vel (som altid) brænde i en ovn med en form for akkumulation/holden på varmen og så strålevarme uden vand som medie?
Jeg undrer mig lidt over luft-luft vp regnskabet da dens scop da er bedre end de andre varmepumper, men det er måske fordi regnskabet til en elvandvarmer til brugsvandet regnes oveni?