Biden eller Trump

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til

Hvem skal sidde i det ovale værelse i de næste 4 år.

Afstemning sluttede 07 maj 2024 12:00

Trump
0
Ingen stemmer
Biden
13
87%
Ved ikke / vil ikke stemme
2
13%

Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
9
Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
Areal: 140 & 60m2 værksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 25 gange

Re: Biden eller Trump

Indlæg af PellX21 »

Georgiens var en del af Revolutionsårene i 1917-1923. Georgien blev en del af USSR fordi den Røde Hær havde det fattige oplands støtte. Herremænd og det rige mindretal i byerne allierede sig med De hvide tropper, som også fik støtte fra de vestlige soldater, der deltog i krigen mod arbejderne og bønderne. Fra 14 vestlige lande blev der sendt soldater, motiveret af penge fra UK (city of london) som siden Krim-krigen i 1850erne har haft et intenst had til Rusland, og som self. frygtede en kommunistisk revolution, som nu var løbet løbsk (nogle historikere fastholder, at Lenin havde vestlige penge i ryggen, og at den russiske revolution var et ønske om at opløses Tsaren magt, så Rusland kunne balkaniseres til fordel for de vestlige finanshuses interesser. Især fra den engelske elites side frygtede man at et stærkt Rusland ville forstyrre deres Imperie i Asien, hvilket kun blev forstærket af UK elitens fiasko i Afghanistan op gennem midten af 1800tallet.

Det moderne Georgien efter kuppet af USSR (plyndringen af USSR i 90erne var så koordineret, at det synes planlagt fra vestlig side - se evt bogen The Magnitsky Act af Alex Krainer. Da der blev stemt sagde knap 76% af USSR befolkningen, at de ikke ønskede en opløsningen af unionen - det blev ignoreret. De regioner der tydeligt ønskede såkaldt selvstændighed (dvs at være under US-UK eliternes kontrol) var Galicien (Vestukraine - dvs den primært Polske region omkring Lviv ud mod Zhitomir. Kiev havde et svagt flertal for at blive i Unionen mens resten af landet lå ml 65-95% alt efter hvor dybt ned i Novorossiya man bevægede sig. Det bør heller ikke overraske, da mange af de sydøstlige landområder af administrative og politiske grunde i 1920erne blev flyttet ind under regionalt styre af Lenin.

Anyways. Da USSR kuppes/ødelægges er Georgisk politik allerede infiltreret af de såkaldte vestlige NGOer og som i Galicien mobilisere disse en nationalistisk følelse til at være antirussisk, det samme skete i Tjetjenien. Når Tjetjenske soldater den dag i dag skyder på tjetjenske lejesoldater i Syrien (og Ukraine) så er det en arv fra den tid. Der også en del georgiske lejesoldater i Ukraine. Igen Rand-planen - US-UK elitens om at balkanisere Rusland er uændret. Den version du har fået af tiden i Georgien Triumph, er en provestlig/Georgisk nationalistisk version - det er blandt andet det NED gør i de lande, de ønsker at påvirke - de omskriver historiske begivenheder og gør dem til kanon i det offentlige rum, så en provestlig regering legitimiseres. Det er historiebrug - propaganda. Det samme gør sig gældende for Vestukraine, med det resultat at hele ukraine er søgt undertvunget af en galicisk historietænkning og historiesyn. Det er en af grundene til at Poroshenko forbød russisk sprog i undervisningen og sidenhen nægtede at udbetale pension til etnisk russere eller russiske sindede i undervisningssektoren. Hvor mange i Vesten har f.eks en forståelse af, hvad der egentlig foregik i 2014 under Maidan urolighederne?

Rusland som farlig aggressor er en vestlig fortælling, som ikke står mål med virkeligheden. At beskrive 2022 februar som en invasion er en primært vestlig vinkling, der nægter at anerkende, at et sted ml 15000-22000 etniske russere er blevet myrdet af Proxy-regimet i Kiev/Lviv. Sprogbruget om donbas militian - at de kaldes separatister er mildest talt upræcist, da selvstyre og ikke løsrivelse var ønsket. Det var det de kæmpede for. I ugerne op til den russiske hærs SMO i Ukraine rejste Putin/Lavrov til Biden adm for at advare dem om, at de var vidende om den øgede mobilisering som langsomt begyndte at finde sted efter at Zelensky var blevet sat på plads af CIA/Galiciske Banderister (Stephan Bandera - Babi Yar i 1940erne SS Galiciske 44 Division). De blev ignoreret af Blinken-Nuland+ (de sædvanlige neocons/strausserists). I stedet kom der pludselige uroligheder i Kazakhstan og i januar-februar brød Kiev regimet Minsk 2 aftalen ved at øge artilleribeskydningen af især Donetsk ganske dramatisk. Det skete ved de frontlinjer flere vestlige politikere, herunder danske, havde været nede og bese mens Operation orbital var aktiveret. Det blev dråben for den russiske administration og resten er bekendt historie. De vestlige finanshuse har nok engang fået det de ville have, nu hvor vaccineterroren ikke længere gav nok i kassen - er det ikke pudsigt at Putin kurerede "pandemien"?

Der kunne skrives meget mere, der er er så mange nuancer, da Ukraine som et ægte grænseland har en meget rig og kompliceret historie. Det er f.eks, en lidt ubekvem sandhed for russerne at den moderne russiske identitet reelt set fødes ved Poltava slaget mod svenskerkongen i 1720erne og sidenhen i det politisk-religiøse udveksling ml Kiev og Moskva. Krigen i dag har en dimension af slaviske broderfolk, der myrder hinanden. Det er ekstremt tragisk. Men måske det forklarer den russiske administrations vilje til fred - de havde som bekendt indgået en aftale med Kiev/Zelensky i Istanbul i marts-april 2022, men det blev ødelagt af Boris Johnson, som i al hast rejste derned for at holde krigen kørende. Det er så igen noget den vestlige presse måtte dække over og lyve om efterfølgende. Resultatet er pt. 60-70k døde russiske soldater (som indrømmet af BBC forleden) og et sted mellem 480k og 650k døde og alvorligt sårende Ukrainske soldater. At den europæiske økonomi er destabiliseret i en sådan grad, at derouten nok ikke kan undgås kan vel kun ses som velfortjent, når vi lader en Comprador elite styre landet/EU. Ønsket om at afskære Europa fra billig russisk energi er i øvrigt også en del af Rand planen - så bye bye Nordstrøm og goddag til dyr US shale gas. Nok en ekstra indtjening til de reelle skurke.

Det er et andet historiesyn, jeg i småt omfang åbner op for end det hegemone, der dominerer de vestlige civilsamfund. Det er ikke for alle, men ønsker man at forstå en sag, skal man kunne se den fra flere vinkler selvom Mette F og vennerne er meget i mod det.

https://www.voltairenet.org/spip.php?pa ... ne&x=0&y=0
https://covertactionmagazine.com/?s=ukrain

eller hvis man er til podcasts
https://theduran.locals.com/

To ovenstående links har en mængde artikler, som viser den anden side af den geopolitiske virkelighed, vi befinder os i i dag.

Og jeg er altså ikke en russisk bot, putinist, antimyndighedsekstremist, antivaxxer eller hvad andet regeringens propagandakontor har slynget ud i medierne. Vi kunne og burde nok tage en snak om de russiske silovikis og hvilken rolle de har spillet i Rusland og den vestlige finansverden siden Murens fald - men først skal vi, efter min mening, lige have styr på bjælken i eget øje først (og hvem der har placeret den der).
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 299 gange

Indlæg af pille bruger »

Ok, bjælken i eget øje.
Tror du det er rigtigt hvad Trump siger, at der er abort i 9 måned og drab på nyfødte ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
9

Indlæg af PellX21 »

Nej, jeg er heller ikke fan af det han sagde om haitianske migranter (alle ved at det er gnidningsfrit at sætte 20000 mennesker ind i et samfund som oprindeligt havde 60k borgere, se bare til Malmø, Irland og det går jo heller ikke glimrende i DK) - men vi skal tale ordentligt uanset. Hans narcissisme er tydelig, jeg ved ikke om den er patologisk. Jeg ved dog at DNC har sat en senil præsident ind og dækket over ham i 3 år indtil den ikke gik længere. Derefter sætter de Harris (som nok er et af de mest forstyrrede individer, jeg nogensinde har set i politik - jf. Caleb Maupins bog om hende) ind udenom den traditionelle demokratiske proces i det demokratiske parti - nok et fascistisk træk.

Trump er gået gennem den demokratiske proces i GOP - hans vælgerskare er bred, omfattende og dannes via demokratiske principper. To attentatforsøg og intens lawfare fra det globalistiske parnas har prisen været indtil videre. Alene på den konto er det besynderligt, at almindelige borgere kan fastholde deres TDS. Men det må jo være propaganda - ligesom med C19.

Det er tydeligt at det er den neoliberale agenda der styrer pressen i Vesten. Trump bliver fremstillet som et monster i en sådan grad, at seriøse politiske analyser gøres ekstremt vanskelige at få ud i en offentlige diskurs. Thierry Meissan har beskrevet Trump som en præsident af den Hamiltonske tradition - og jeg stod fuldstændig blank, da jeg hørte det første gang. På trods af de ufattelige mængder tryksværte, der er brugt på Trump. Det var et aha øjeblik for mig.

Så efter at gribe hele det fænomen lidt anderledes an, så har jeg nu fundet ud af at Trump&Vance (Kennedy og Gabbard oveni) repræsenterer et politisk nybrud, som vestens borgere har desperat brug for - Europa har brug for økonomisk samarbejde med Asien, USA har brug for at fokusere på egen produktion og have et opgør dets imperialistiske fremfærd - og begge kontinenter har brug for et opgør med finanskapitalismen, som har tjent styrtende på de mange ulovlige krige og den såkaldte pandemi. Ja de har i min optik ikke bare tjent på dem, men de er sandsynligvis bag dem.

I dansk kontekst kan jeg henvise til Tom Gillesberg (LaRouche/Schiller gruppen) og så den geopolitiske analytiker Claus Spenster. LaRouche organisationen er self meget større og der er meget mere på engelsk, b.la Harvey Schlanger.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16

Indlæg af pille bruger »

PellX21 skrev: 23 sep 2024 12:51 Nej, jeg er heller ikke fan af det han sagde om haitianske migranter (alle ved at det er gnidningsfrit at sætte 20000 mennesker ind i et samfund som oprindeligt havde 60k borgere, se bare til Malmø, Irland og det går jo heller ikke glimrende i DK) - men vi skal tale ordentligt uanset. Hans narcissisme er tydelig, jeg ved ikke om den er patologisk. Jeg ved dog at DNC har sat en senil præsident ind og dækket over ham i 3 år indtil den ikke gik længere. Derefter sætter de Harris (som nok er et af de mest forstyrrede individer, jeg nogensinde har set i politik - jf. Caleb Maupins bog om hende) ind udenom den traditionelle demokratiske proces i det demokratiske parti - nok et fascistisk træk.

Trump er gået gennem den demokratiske proces i GOP - hans vælgerskare er bred, omfattende og dannes via demokratiske principper. To attentatforsøg og intens lawfare fra det globalistiske parnas har prisen været indtil videre. Alene på den konto er det besynderligt, at almindelige borgere kan fastholde deres TDS. Men det må jo være propaganda - ligesom med C19.

Det er tydeligt at det er den neoliberale agenda der styrer pressen i Vesten. Trump bliver fremstillet som et monster i en sådan grad, at seriøse politiske analyser gøres ekstremt vanskelige at få ud i en offentlige diskurs. Thierry Meissan har beskrevet Trump som en præsident af den Hamiltonske tradition - og jeg stod fuldstændig blank, da jeg hørte det første gang. På trods af de ufattelige mængder tryksværte, der er brugt på Trump. Det var et aha øjeblik for mig.

Så efter at gribe hele det fænomen lidt anderledes an, så har jeg nu fundet ud af at Trump&Vance (Kennedy og Gabbard oveni) repræsenterer et politisk nybrud, som vestens borgere har desperat brug for - Europa har brug for økonomisk samarbejde med Asien, USA har brug for at fokusere på egen produktion og have et opgør dets imperialistiske fremfærd - og begge kontinenter har brug for et opgør med finanskapitalismen, som har tjent styrtende på de mange ulovlige krige og den såkaldte pandemi. Ja de har i min optik ikke bare tjent på dem, men de er sandsynligvis bag dem.

I dansk kontekst kan jeg henvise til Tom Gillesberg (LaRouche/Schiller gruppen) og så den geopolitiske analytiker Claus Spenster. LaRouche organisationen er self meget større og der er meget mere på engelsk, b.la Harvey Schlanger.
Du er skrap til at krybe uden om.
God til at referere hvad andre mener.
Jeg mener at der er brug for ærlighed.
Jeg vil have svært ved at plæderer for en der måtte hævde at jyder lever af grøn ost.
Jeg er ok med på at der kan flyve en finke af panden i politik.
Men vedvarende gentagelse af forkerte påstande, det er jeg ikke ok med.
Best regards
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
9

Indlæg af PellX21 »

Det er et udtryk for lødighed at henvise til de kilder der ligger til grund for et anderledes synspunkt. Så kan folk selv danne sig et indtryk.
Jeg kryber ikke udenom - tværtimod. Jeg prøver at svare på et niveau, der holder os over perfiditeter og personangreb.

Hvis du vil have ærlighed i vestlig politik efter alt det de sidste årtier har budt på, ja så skal der graves - Trump står stærkere ned Harris der, da han ikke deltager i den store løgn - uagtet at han på et personligt niveau helt som Harris har en lemfældig omgang med sandheden. I DK står det ligeså slemt til, der er faktisk kun førnævnte Tom Gillesberg som stiller op i KBH Storkreds - hans valgplakater blev for resten taget ned i nattens mulm og mørke, da der var trykt noget om fred og nej tak til Natos krige.

Nu kalder hverdagen. I ønskes en fortsat god dag.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16

Indlæg af pille bruger »

PellX21 skrev: 23 sep 2024 14:25 Det er et udtryk for lødighed at henvise til de kilder der ligger til grund for et anderledes synspunkt. Så kan folk selv danne sig et indtryk.
Jeg kryber ikke udenom - tværtimod. Jeg prøver at svare på et niveau, der holder os over perfiditeter og personangreb.

Hvis du vil have ærlighed i vestlig politik efter alt det de sidste årtier har budt på, ja så skal der graves - Trump står stærkere ned Harris der, da han ikke deltager i den store løgn - uagtet at han på et personligt niveau helt som Harris har en lemfældig omgang med sandheden. I DK står det ligeså slemt til, der er faktisk kun førnævnte Tom Gillesberg som stiller op i KBH Storkreds - hans valgplakater blev for resten taget ned i nattens mulm og mørke, da der var trykt noget om fred og nej tak til Natos krige.

Nu kalder hverdagen. I ønskes en fortsat god dag.
Jeg har ikke deltaget i et personligt angreb.
Jeg har ytret min mening.
Jeg har markeret noget af dit udsagn med rødt.
Hvor har du det fra, og hvad har hun sagt som bevidst var forkert ?
Best regards
Brugeravatar
PellX21
Stoker VII
Stoker VII
9

Indlæg af PellX21 »

Du påstår jeg er skrap til at krybe udenom? Jeg har skrevet flere lange indlæg, er det et udtryk for at krybe udenom? Hvis der er noget, jeg ikke har svaret på, så skriv det i stedet.

Jeg henviser til Maupins bog, da han der præsenterer sagen i sin sammenhæng, som er fuldstændig renset væk fra de vestlige mainstream medier. Her er et kortere interview, det er ikke så godt - men der kommer væsentlige pointer frem: https://odysee.com/@CalebMaupin:9/kamal ... f5f3776165

Det var sidste pip herfra, for denne omgang.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16

Indlæg af pille bruger »

PellX21 skrev: 23 sep 2024 15:08 Du påstår jeg er skrap til at krybe udenom? Jeg har skrevet flere lange indlæg, er det et udtryk for at krybe udenom? Hvis der er noget, jeg ikke har svaret på, så skriv det i stedet.

Jeg henviser til Maupins bog, da han der præsenterer sagen i sin sammenhæng, som er fuldstændig renset væk fra de vestlige mainstream medier. Her er et kortere interview, det er ikke så godt - men der kommer væsentlige pointer frem: https://odysee.com/@CalebMaupin:9/kamal ... f5f3776165

Det var sidste pip herfra, for denne omgang.
Det var det med rødt.
Hvad mener du at hun har ytret forkert, gentagne gange?
Best regards
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
13
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 62 gange
Blevet takket: 56 gange

Indlæg af vinther2 »

Nu vi snakker om, bl.a. Trump, så må I da give mig ret i at denne mand er farlig! Han roder rundt i sine udtalelser, om så det ene og så det andet. Man kan da ikke tage den mand alvorlig. Og det er bl.a. ham som har nøglerne til at sende atombomber afsted!

Da han var præsident og ikke kunne få lov til at købe Grønland, så var hans udtalelse om Mette Frederiksen, at hun var en Nasty woman!

Hvorfor er der så mange, undskyld, dumme amerikanere som vil stemme på ham? Jeg fatter det ikke. Selv sådan en intelligent mand som Elon Musk!
I min optik, er han enormt frastødende, bare at se ham. Forstår ikke hvad hans smukke hustru har set i ham fra tidernes morgen, måske penge!

Om man synes om KH eller ej, så er alt andet bedre end Trumf, for han er farlig hvis han kommer til posten, meget farlig for hele verden.
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
13
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 62 gange
Blevet takket: 56 gange

Indlæg af vinther2 »

Ville få nøgler hvis han blev præsident. (Jeg var lidt for hurtig)

Tilbage til "Fri debat"