For et par år siden skiftede jeg til Vindstød via elforbundet.
Jeg kan se at også i år har elforbundet lavet aftale med vindstød.
Det undrer mig lidt når jeg kan læse at netop Vindstød er dumpet i test af forbrugerrådet Tænk pga for høje priser på netop spotvind.
Det er selvfølgelig en mulighed at elforbundet, trods dette, har forhandlet en god rabat hos Vindstød.
Meeen, det sætter da nogle tanker igang....
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/forbr ... lselskaber
Elforbundet
-
- Stoker VI
- 16
- Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
- Areal: 250M2 ,140l vvb
- Brændsel: Pt. træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 7900
- Geografisk sted: Mors
- Blevet takket: 1 gang
Re: Elforbundet
Hvis du dykker lidt ned under overfladen, kunne det jo være at du vil få svar på nogle af dine tanker 

Likes frabedes
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Jeg er skiftet fra elforbundet fordi jeg følte mig bondefanget.
For det første er konceptet at Elforbundet forhandler med samtlige elleverandøre på markedet, for at sikre de bedste priser.
Men det er da pudsigt at Vindstød har vundet samtlige udbud de sidste 10 år...
De tager 3 mds. acconto. Og deres faktura er 100% uforståelige
For at få nye kunder har de har reklameret med at med man kunne regne med XX kr i månedlig aconto forbrug.
Sagen var bare at det var et helt urealistisk lavt beløb der nærmest kun dækkede elafgiften, og krævede at strømprisen var næsten nul for at deres regnestykke skulle gå op,
Accontoprisen dækkede max 1/3 af den reelle el udgift. Så efter 3 md fik man et ordenligt chok når man så regningen.
På et tidspunktkunne man få el til fastpris (vistnok ca. 10 øre/kwh), bundet i et år.
Men på da elprisen stak af, kom alle kunder over på en flexpris ordning hvor elprisen gennemsnitlig var 2,8 kr/Kwh.
Både elforbundet og vindstød blev bestormet med klager, men kun de kunder der henvendte sig kom tilbage på den gamle ordning. Resten matte betale den høje flex pris
Elforbundets aftale løber xx måneder, hvorefter man selv skal sørge for at indgå en ny aftale med elforbundet.
Hvis man glemmer/ikke får dette gjort, så overgår man automatisk til en meget dyr aftale hos vindstød.
Umiddelbart virker Vindstødsaftalen OK når man læser betingelserne; "El prisen er fastsat af Vindstøds handelsomkostninger på Noordpool + et tillæg på xx øre/Kwh (8 øre/KWh tror jeg).
Først da jeg ringede ind fandt jeg ud af at Vindsstøds handelomkostninger var; El prisen på Norpool + XX øre (tror det var 30 øre/Kwh) + et tillæg på 8 øre kwh. Og så var det pludseligt ikke billigt længere
Da jeg flyttede El leverandør fik jeg ikke udbetalt mit acconto beløb før jeg klagede.
I min verden lever både Elforbundet og vindstød af og bondefange folk.
Det kan være billigt hvis alt køre efter en snor. Men hvis man glemmer at forny aftalen, og ryger over på en dyr vindstød aftale.
Bliver lokket til elforbundet af en lav acconto betaling, og så får et smæk efter 3 md. Opsiger sin aftale, og glemmer at klage over man ikke får indbetalt acconto beløb tilbage.
Det er det der er hele forretningskonceptet
Mine oplevelser er 6-8 år gamle, så jeg ved ikke hvordan aftaler er i dag
For det første er konceptet at Elforbundet forhandler med samtlige elleverandøre på markedet, for at sikre de bedste priser.
Men det er da pudsigt at Vindstød har vundet samtlige udbud de sidste 10 år...
De tager 3 mds. acconto. Og deres faktura er 100% uforståelige
For at få nye kunder har de har reklameret med at med man kunne regne med XX kr i månedlig aconto forbrug.
Sagen var bare at det var et helt urealistisk lavt beløb der nærmest kun dækkede elafgiften, og krævede at strømprisen var næsten nul for at deres regnestykke skulle gå op,
Accontoprisen dækkede max 1/3 af den reelle el udgift. Så efter 3 md fik man et ordenligt chok når man så regningen.
På et tidspunktkunne man få el til fastpris (vistnok ca. 10 øre/kwh), bundet i et år.
Men på da elprisen stak af, kom alle kunder over på en flexpris ordning hvor elprisen gennemsnitlig var 2,8 kr/Kwh.
Både elforbundet og vindstød blev bestormet med klager, men kun de kunder der henvendte sig kom tilbage på den gamle ordning. Resten matte betale den høje flex pris
Elforbundets aftale løber xx måneder, hvorefter man selv skal sørge for at indgå en ny aftale med elforbundet.
Hvis man glemmer/ikke får dette gjort, så overgår man automatisk til en meget dyr aftale hos vindstød.
Umiddelbart virker Vindstødsaftalen OK når man læser betingelserne; "El prisen er fastsat af Vindstøds handelsomkostninger på Noordpool + et tillæg på xx øre/Kwh (8 øre/KWh tror jeg).
Først da jeg ringede ind fandt jeg ud af at Vindsstøds handelomkostninger var; El prisen på Norpool + XX øre (tror det var 30 øre/Kwh) + et tillæg på 8 øre kwh. Og så var det pludseligt ikke billigt længere
Da jeg flyttede El leverandør fik jeg ikke udbetalt mit acconto beløb før jeg klagede.
I min verden lever både Elforbundet og vindstød af og bondefange folk.
Det kan være billigt hvis alt køre efter en snor. Men hvis man glemmer at forny aftalen, og ryger over på en dyr vindstød aftale.
Bliver lokket til elforbundet af en lav acconto betaling, og så får et smæk efter 3 md. Opsiger sin aftale, og glemmer at klage over man ikke får indbetalt acconto beløb tilbage.
Det er det der er hele forretningskonceptet
Mine oplevelser er 6-8 år gamle, så jeg ved ikke hvordan aftaler er i dag
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Der står mere her.
https://nyheder.tv2.dk/business/2024-10 ... -elselskab
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
- Stoker VI
- 9
- Mit fyr: Ksm multistoker 325-18
- Areal: 195
- Fremviser gerne i postnummer: 8940
- Har takket: 45 gange
- Blevet takket: 20 gange
Jeg var kunde da elpriserne stak af og nød de 10 øre/kwh og skiftede da de stoppede den aftale videre.
Deres regninger er ikke særlig forståelige.
Dernæst når man køber grøn strøm betaler man et tillæg for det og den nævner de ikke nogen steder hvad koster oveni strøm prisen.
Deres regninger er ikke særlig forståelige.
Dernæst når man køber grøn strøm betaler man et tillæg for det og den nævner de ikke nogen steder hvad koster oveni strøm prisen.
-
- Stoker XIV
- 15
- Mit fyr: brændeovn
- Areal: 177
- Brændsel: træ og el
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 452 gange
- Blevet takket: 61 gange
jeg blev lidt nysgerrig over min egen regning, da jeg har elforbundet/ med Vindstød elspot, for jeg synes ikke jeg kan se at jeg betaler andet end spotprisen, samt diverse tariffer og afgifter + abonnement.triumph skrev: 25 okt 2024 09:32 J
Netabonnement C
"Kundekategorien C anvendes for privatkunder og mindre erhvervskunder, mens mellemstore og store erhvervsvirksomheder typisk tilsluttes som A eller B kunder."
https://radiuselnet.dk/elnetkunder/tari ... bonnement/
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.