som hovedregel skal man holde sig FRA at anvende strøm i tidsintervallet 07-09 og 17-21
Så hvis du kan det så er det da ok.
Jeg lader ALTID min elbil om natten i hverdagene - og nogen gange i dagtimerne i weekenden. Min opvasekmaskine kører ALTID om natten, da jeg specifikt ville have en med timer, så min kone er blevet oplært til at sætte timeren til ca kl 01.
Og ja min varmepumpe kommer også til at være tvangsstoppet i dette interval, medmindre at der ikke er varmt vand på lager til forbrug, jeg ønsker ikke at min kone skal hade mig hvis hun skal have et koldt brusebad.
Efter at have studeret TÆNKs gennemgang af el-selskaber, er jeg igang med at skifte til Altid Energi.
Med et forbrug under kr. 4.000 kWh/år bliver prisen: El til spotpris + abb.= 18 kr/md.
Lyder næsten for godt til at være sandt, men jeg har forgæves ledt efter hvor den døde kat er begravet.
Sparer kun et par 100 kr. pr. år, men skifter alligevel, for at se om den døde kat dukker op
Med varm hilsen
Flemming Thomsen Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
Tak for at være "forsøgskanin" så afventer vi spændt.
Har sendt en faktura til altidenergi til deres regningstjek og så må se, hvad de vender tilbage med.
Ewii pris i dag kl. 17 er 512,78 øre pr. kW.
Tjekkede altidenergi op mod elpris.dk og de kom ikke frem vedr. mine søgeparametre bla. 7kW, men nogle elselskaber jeg aldrig har hørt om. Men man kan sortere efter firmanavn og da deres navn starter med a, så kommer de heldigvis først på listen. Ledte forgæves efter nr. rækkefølgen men så nemt skulle det ikke være. Det er jo forsyningstilsynet som står bag elpris.dk, som givet vis skatteyderbetalt og så er en ufravigelig grundlov bøvlet.
Modtog en underretning om strømpriser, men ikke noget link.
Smølf, kunne du ikke give en lille lægmandsforklaring på forskellen mellem kWh og kW?
Hvis du tænder en kogeplade der bruger 500 Watt = 0,5 KW i 2 timer, så har du brugt 1 KWh
KW er et udtryk for hvor meget effekt du får lige nu (f.eks når du trykker på speederen) Mens KWh er et udtryk hvor meget energi der samlet er brugt
triumph skrev: 06 nov 2024 17:50
Hvis du tænder en kogeplade der bruger 500 Watt = 0,5 KW i 2 timer, så har du brugt 1 KWh
KW er et udtryk for hvor meget effekt du får lige nu (f.eks når du trykker på speederen) Mens KWh er et udtryk hvor meget energi der samlet er brugt
Det som @triumph skriver, er fuldstændig korrekt. Dog hvis vi skal være helt præcise hedder det kW ikke KW og kWh og ikke KWh.
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
Kalechen skrev: 06 nov 2024 09:59
Smølf, kunne du ikke give en lille lægmandsforklaring på forskellen mellem kWh og kW?
hjælper lige med her...
"k" er kilo, helt på samme måde som 1 kg = 1000 gram.
kW er "1000 W", som er enheden for det nuværende brug. W=J/s altså dit energiforbrug i Joule per sekund.
kWh er hvad dit forbrug har været per time, og det er den enhed du afregnes i af dit elselskab.
Bri_Jac skrev: 07 nov 2024 11:05
hjælper lige med her...
"k" er kilo, helt på samme måde som 1 kg = 1000 gram.
kW er "1000 W", som er enheden for det nuværende brug. W=J/s altså dit energiforbrug i Joule per sekund.
kWh er hvad dit forbrug har været per time, og det er den enhed du afregnes i af dit elselskab.
Nej, "W=J/s altså dit energiforbrug i Joule per sekund", P med enheden W er en effekt. Det er lige netop begrebsforvirring at tale energiforbrug om en effekt.
E [kWh] energiforbrug som f.eks her med enheden kilowatttimer ( som nogle staver det )
P [W=j/s] effekt som her f.eks. i Watt
t [h] som her f.eks. i timer
E = P * t
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile