Glasfiberpakning

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Jenssonderolsen
Stoker I
Stoker I
3
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Glasfiberpakning

Indlæg af Jenssonderolsen »

Min pakning på min 2,5 er blevet utæt jeg kan de den orginale er ø18 og lidt dyr men er der alternativer man kan bruge ?
Vvs eksperten har en firkantet 19mm og en ø20 kan en af dem bruges eller skal det være ø18 ?
Hvor plejer i at købe ?
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
17
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 304 gange
Blevet takket: 397 gange

Re: Glasfiberpakning

Indlæg af pelle »

Jeg har sommetider snydt mig om ved det og forlænget levetiden på pakning. Det er jo fordi du skriver om der er alternativer. Hvis du rykker den gamle pakning ud og klipper nogle glasvævstrimler. (Ja den slags man tapetserer med) og lægger ind i falsen og evt. vender den gamle pakning om og skubber den ind igen. Så er der mere paknings gods. Du kan også gøre noget andet. Giv pakningen en tur af en stålbørste. Dernæst giv pakningen en gang silikone. (Den tur med stålbørsten er for at give en bedre binding til silikonen). Læg noget husholdningsfilm uden på og luk lågen næsten i. Når silikonen er tør efter 24 timer lukker du lågen helt i. Så skulle det gerne være tæt. Silikone klarer temp. op til 140 grader. Men så varmt bliver det ikke i kant af lågen. Husholdningsfilmen er jo for at silikonen ikke klæber sig fast så du ikke kan åbne lågen. Sådan som forebyggende foranstaltninger ,mere flexibel pakning,og en længere levetid er det godt ind imellem at give lågepakningen en god strint wd40. Det er bare lidt fif herfra :)
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Jenssonderolsen
Stoker I
Stoker I
3

Jeg har prøvet wd40 uden held så den skal skiftes desværre :|
Jeg har også overvejet at vende den men jeg er bange for det er for sent og jeg kan ikke have fyret slukket i længere tid så bliver der klager :roll:
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 292 gange

Indlæg af thy »

Mon ikke det er nok at justere lågen
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Jenssonderolsen
Stoker I
Stoker I
3

thy skrev: 07 nov 2024 06:52 Mon ikke det er nok at justere lågen
Hvordan tænker du ?
Jeg har lige vendt pakningen om og lagt lidt bagved det har hjulpet men ik nok jeg kan stramme lågen ing hvis jeg banker på den mens jeg lukker på håndtaget men det er ik nok :roll:

Og den er virkelig dårlig kan jeg se nu jeg havde den ude men jeg har helleraldrig skiftet den
Ved du om jeg kan bruge ø19 istedet for ø18 for de fleste jeg kan finde til menneskepenge er ø19, eller har du evt en på lager ?

Jeg skal forøvrigt snart have en ny sten har du nogle af dem pt ?
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 292 gange

Indlæg af thy »

Jenssonderolsen skrev: 07 nov 2024 15:50 Hvordan tænker du ?
Jeg har lige vendt pakningen om og lagt lidt bagved det har hjulpet men ik nok jeg kan stramme lågen ing hvis jeg banker på den mens jeg lukker på håndtaget men det er ik nok :roll:

Og den er virkelig dårlig kan jeg se nu jeg havde den ude men jeg har helleraldrig skiftet den
Ved du om jeg kan bruge ø19 istedet for ø18 for de fleste jeg kan finde til menneskepenge er ø19, eller har du evt en på lager ?

Jeg skal forøvrigt snart have en ny sten har du nogle af dem pt ?
har en låge til 1,5 med snor i

har vist en sten til 2,5

det kan være svært med de glassnore..

da jeg mener de er 20mm,men kenner en der kom i problemer med en 20mm og han mener 18 er rigtig

i hængsel siden i hullet ind i kammeret sidder der 2 13er boldte de kan løsnes lidt og så lukker du til stille og rolig af nogle gange så glider den ud ad og bliver løsere og når du så mangler ca 1-2cm inden den lukkes så spændes de til..

og det vil være ret godt at give den en go gang wd40 inden så falder den bedre til/nemmere
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Jenssonderolsen
Stoker I
Stoker I
3

Jeg har bestilt en ø19 ved hedestoker så prøver vi om det ikke kan gå ellers må jeg jo rive mig en orginal

Der er pt næsten intet røg i fyrrum så jeg rør ikke noget :-)

Du må godt kigge efter den sten til 2,5 den kunne jeg godt være aftager af
Jeg prøver at kigge på at justere låge i morgen eller måske først når jeg får den nye pakning……

Tilbage til "Baxi Stoker"