Eternittag på cykelskur

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 26 gange

Re: Eternittag på cykelskur

Indlæg af Kalechen »

pelle skrev: 06 nov 2024 11:08 Du kan købe trapez plader i jemogfix f.eks. det er nemt at arbejde med.
Ser anvendeligt ud - Takker.
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Smoelfen skrev: 06 nov 2024 12:03 Arrh ja, nu forstår jeg, konen er farligere en asbestpladerne og en evt. bøde oveni. Den er godkendt :) Du skulle aldrig have sagt at der var asbest i, og bare ha flået dem ned inden nogle have opdaget at de var på vej til selv at dratte ned :) Jeg føler med dig, nu ligger du under for at få dem ned :)

Mvh Smoelfen
He he. Ja hjemme ved os er det mig der tager beslutningerne og hun beslutter hvilken der er vigtigst. icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Smoelfen
Stoker VII
Stoker VII
5
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 108 gange

Indlæg af Smoelfen »

Kalechen skrev: 07 nov 2024 10:48 He he. Ja hjemme ved os er det mig der tager beslutningerne og hun beslutter hvilken der er vigtigst. icon_cheesygrin.gif
Nu har @Pelle jo peget på nogle trapez plader der ser anvendelige ud, tag konen med og få hende til at godkende indkøbet. Så kan hun ikke komme 30 år efter og sige det var et dårligt køb, når de dratter ned igen :) Du ved, damerne husker jo alt rigtigt......

Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Smoelfen skrev: 07 nov 2024 11:00 Nu har @Pelle jo peget på nogle trapez plader der ser anvendelige ud, tag konen med og få hende til at godkende indkøbet. Så kan hun ikke komme 30 år efter og sige det var et dårligt køb, når de dratter ned igen :) Du ved, damerne husker jo alt rigtigt......

Mvh Smoelfen
Og bøvlet med at finde troværdige og ikke mindst modige vidner... :)
Brugeravatar
Smoelfen
Stoker VII
Stoker VII
5
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 108 gange

Indlæg af Smoelfen »

Kalechen skrev: 07 nov 2024 11:14 Og bøvlet med at finde troværdige og ikke mindst modige vidner... :)
Sidder her og filosoferer lidt over StokerPro, vi har alskens former for fora / emne - felter, husdyr, madlavning, pillefyr, solfanger og sågar campingvogne og fri debat. Hvorfor har vi ikke et emne omhandlende konen og dens virke, anskaffelse, vedligehold og især fejlfinding og løsninger når de er gået i selvsving. Bare en tanke. Der er jo også andre i andre fora her på StokerPro som har gjort sig nogle værdifulde erfaringer :)
Nå, den skulle nok have været sat under fri debat icon_cheesygrin.gif

Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
16
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 299 gange

Indlæg af pille bruger »

Smoelfen skrev: 07 nov 2024 11:36 Sidder her og filosoferer lidt over StokerPro, vi har alskens former for fora / emne - felter, husdyr, madlavning, pillefyr, solfanger og sågar campingvogne og fri debat. Hvorfor har vi ikke et emne omhandlende konen og dens virke, anskaffelse, vedligehold og især fejlfinding og løsninger når de er gået i selvsving. Bare en tanke. Der er jo også andre i andre fora her på StokerPro som har gjort sig nogle værdifulde erfaringer :)

Mvh Smoelfen
Den der kan forfatte en manual til en kvinde, bliver en rig mand new4
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Smoelfen skrev: 07 nov 2024 11:36 Sidder her og filosoferer lidt over StokerPro, vi har alskens former for fora / emne - felter, husdyr, madlavning, pillefyr, solfanger og sågar campingvogne og fri debat. Hvorfor har vi ikke et emne omhandlende konen og dens virke, anskaffelse, vedligehold og især fejlfinding og løsninger når de er gået i selvsving. Bare en tanke. Der er jo også andre i andre fora her på StokerPro som har gjort sig nogle værdifulde erfaringer :)

Mvh Smoelfen
Næ hvad skulle problemet være i at gå fra eternit tagplader til koner icon_cheesygrin.gif.

Nu holder jeg en pause herfra for jeg tro konen har luret denne tråd. :D
Brugeravatar
Dunas
Stoker XV
Stoker XV
15
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 132 gange

Indlæg af Dunas »

fra næste år 2025, må privat person godt nedtage enkelte tagplader med Asbest, medmindre der er tale om kortvarigt nedrivningsarbejde af mindre karakter, fx nedtagning af enkelte asbestholdige tagplader.

https://at.dk/nyheder/2024/05/autoriser ... materiale/

Vejle Kommune
Hovedpunkter i den nye lovgivning
Krav om autorisation
Fra 1. januar 2025 må nedrivning af asbestholdige materialer udelukkende udføres af autoriserede virksomheder
Reglerne gælder både for private ejere og erhvervsdrivende
Der er dog en undtagelse for kortvarige arbejder af mindre karakter, såsom udskiftning af enkelte asbestholdige tagplader, som stadig kan udføres af private og ikke-autoriserede virksomheder.
https://www.vejle.dk/om-kommunen/nyt-og ... materiale/

Tilbage til "Huset"