Biden eller Trump

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til

Hvem skal sidde i det ovale værelse i de næste 4 år.

Afstemning sluttede 07 maj 2024 12:00

Trump
0
Ingen stemmer
Biden
13
87%
Ved ikke / vil ikke stemme
2
13%

Afgivne stemmer: 15

Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 26 gange

Re: Biden eller Trump

Indlæg af Kalechen »

vinther2 skrev: 29 okt 2024 17:19 sådan helt lavpraktisk, så kan jeg ikke se Trumf, som ham der skal styre Amerika, dertil er han alt for speciel, også i sine holdninger. Han virker som èn man har trukket ind fra gaden, og her spurgt ham om han kunne tænke sig at blive præsident. En person, som ikke har et eneste begreb om hvad det vil sige.

Sådan virker han på mig, han lever i en uvirkelig verden. Det han siger i dag, har han aldrig sagt, siger han næste dag. De har manipuleret med det, er hans svar.

Men kan I svare mig på, hvorfor så mange mennesker tror på ham? Det er simpelthen utroligt, men kig længere nede.

Jeg har måske svaret:
I 1938 hvor Hitler var ved at komme til magten, lovede han et forarmet Tyskland fremgang. Det gjorde han bl.a. pga sine fanatiske taler til befolkningen som var i stor fattigdom. Hans paranoia blev dog endnu værre. Han mente at guderne havde noget at skulle have sagt. Og mange af hans bestemmelser var afledt af hvad der var sket for 1000 år siden. Så han begyndte at opbygge 1000 års riget. Her var ikke plads til jøder.
Måske husker jeg forkert, men er der ikke noget med at Hr Trumf ikke vil have Mexikanere ind i USA, og vil bygge en mur.
På samme måde som man delte Vest og ØstTyskland.

I 1945 var det slut og Hitler døde. Men en masse mennesker inden da, så er stort lys i Hitler og stemte på ham i kancelliet.

Jeg er måske lidt grov når jeg sammenligner, men efter Trumfs udtalelser, så er ligheden slående.

Får mig til at tænke på filmen The Wave som skulle være baseret på The_Third_Wave hvor et socialt eksperiment er ved løbe af spporet.

Klip fra https://en.wikipedia.org/wiki/The_Third ... xperiment)

The Third Wave was an experimental movement created by the high school history teacher Ron Jones in 1967 to explain how the German population could have accepted the actions of the Nazi regime during the rise of the Third Reich and the Second World War.
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Så verden vil i fremtiden blive påvirket af, at halvdelen af USA foretrækker en forbryder. Danmark er det mest Trump skeptiske land i europa med de nordiske lande lige efter. Og Trumps særdeles dårlige opførsel blevet normaliseret i mange amerikaneres øjne.

Elon Musk købte som bekendt Twitter og er en dundrede underskudsforretning, men den er vist ikke set som en business, men som et propaganda apparat og skulle iflg. rygter smelte sammen med et andet tabsgivende foretagene nemligTruth Social ejet af ikke mindre en lystløgner med navnet Trump. Musk som iflg. egen beskrivelse står X for fri tale, dog ikke når det gælder ham selv. Han har også fyret medarbejdere, hvis de har modsagt ham. Han skulle iflg. rygter reformere den amerikanske økonomi. Man er også spændt på hvordan de to egoer kan finde ud af det sammen. Men spændende om det holder.

Jeg har i årevis undret mig over amerikanernes stædige brug af miles, tommer, foot-pound i stedet for newton osv. For ikke længe siden mistede kvinderne retten til abort efter 50 år. Ingen fri uddannelse efter grundskolen og og ingen betalt sygehusbehandling, heller hvis kvinden er problemer med sin graviditet. Et land kan kun vinde ved at have disse to muligheder og så USA's højesteret er udnævnt politisk og hvorfor skulle Trump så ikke være præsident.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

b1 (1).jpg
Måske skal Trump med op på væggen....... #EnstørrelortendProvstMeyer
b2.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 22 gange

Indlæg af vilhapiller »

triumph skrev: 08 nov 2024 17:43 b1 (1).jpg

Måske skal Trump med op på væggen....... #EnstørrelortendProvstMeyer
b2.jpg

:lol: :lol: :lol:
Kalechen
Stoker IV
Stoker IV
7

Indlæg af Kalechen »

Grafikeren har været alt, alt for flink. Ved ikke rigtig med Modi(Indien), men han meget glad for give knus til Putin eller Pootin, som han bliver kaldt på nettet.

Den lille "bande" kontrollerer vel det meste at tre milliader menesker i mere eller mindre grad. Det er f..... uhyggeligt du!

Økonomer mener at mange af Trumps diciple som knapt er i den amerikanske middelklasse vil få konsekvenser, da hans taksforhøjelser vil ramme en masse mindre forretninger, som så må sætte priserne op eller lukke ned.

USA er kendt for ekstremt lave skatter til de rigeste og nu vinder de aller rigeste endnu mere. Tal er opgivet i milliarder dollars;

Elon Musk 26,5 - bl.a. Tesla
Jeff Bezos 7,14 - Amazon
Bil Gates 1,82 - M$
Larry Page 5,53 - Google
Warren Buffet 7,58 - Investor guru

Tilbage til "Fri debat"