Lav kedel temp. efter A1 fejl.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Uwe T
Stoker I
Stoker I
Blevet takket: 2 gange

Lav kedel temp. efter A1 fejl.

Indlæg af Uwe T »

Hej Alle i dette forum.

Jeg er helt ny i denne pillefyrs verden, så håber i bære over med mangel på fag udtryk og spørgsmål.

Vi har et ældre Multiheat pillefyr 1,5 som stod i huset da vi flyttede ind, det har kørt upåklageligt lige indtil vi kom hjem til en hyletone og A1 stod i diplayet.
Jeg trykkede på alarm reset og kigge ned i siloen, for vidste godt at den var lagt ned og vi havde derfor været ude efter træpiller magen til dem vi har brugt tidligere. Jeg tømte for aske selvom jeg næste lige havde gjort det, nu da fyret alligevel var slukket.
Jeg fyldte siloen op og kørte piller frem via den manuelle knap og tændte op som jeg har gjort tidligere, nu er problemet så kommet at jeg IKKE kan få kedeltempreturen op over 59 grader før lå den på 78 grader.
Ham som hjalp os med og indstille fyret eftersom han har et fyr magen til, har været forbi og tjekke om der var ændret noget i indstillingerne og det var der ikke. Et stykke inden han kom forbi havde jeg udluftet radiatorerne i huset, da jeg havde læst at det kunne skydes luft i systemet og så sneg den sig op på 68 grader som dog kun holdt et lille stykke tid og nu er vi nede igen på 59 grader.
Er det røgføleren som er defekt eller skal renses og i såfald, hvordan renser man bedst den og er det plug and play eller er der nogen som har en anden ide eller mistanke om hvad der kan være årsagen ?.
Jeg aner ikke noget om, hvornår det sidst har fået service.

Mvh. Uwe
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 292 gange

Re: Lav kedel temp. efter A1 fejl.

Indlæg af thy »

Uwe T skrev: 21 nov 2024 00:53 Hej Alle i dette forum.

Jeg er helt ny i denne pillefyrs verden, så håber i bære over med mangel på fag udtryk og spørgsmål.

Vi har et ældre Multiheat pillefyr 1,5 som stod i huset da vi flyttede ind, det har kørt upåklageligt lige indtil vi kom hjem til en hyletone og A1 stod i diplayet.
Jeg trykkede på alarm reset og kigge ned i siloen, for vidste godt at den var lagt ned og vi havde derfor været ude efter træpiller magen til dem vi har brugt tidligere. Jeg tømte for aske selvom jeg næste lige havde gjort det, nu da fyret alligevel var slukket.
Jeg fyldte siloen op og kørte piller frem via den manuelle knap og tændte op som jeg har gjort tidligere, nu er problemet så kommet at jeg IKKE kan få kedeltempreturen op over 59 grader før lå den på 78 grader.
Ham som hjalp os med og indstille fyret eftersom han har et fyr magen til, har været forbi og tjekke om der var ændret noget i indstillingerne og det var der ikke. Et stykke inden han kom forbi havde jeg udluftet radiatorerne i huset, da jeg havde læst at det kunne skydes luft i systemet og så sneg den sig op på 68 grader som dog kun holdt et lille stykke tid og nu er vi nede igen på 59 grader.
Er det røgføleren som er defekt eller skal renses og i såfald, hvordan renser man bedst den og er det plug and play eller er der nogen som har en anden ide eller mistanke om hvad der kan være årsagen ?.
Jeg aner ikke noget om, hvornår det sidst har fået service.

Mvh. Uwe

List indstillinger

Røgtemp hvor ligger den?

Lyser prikken den der hedder driftformsknap så skal den slukkes

Luft sænker ikke kedeltemp
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Uwe T
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Uwe T »

Hej Thy.
Jeg kommer senere med de indstillinger du beder om, da jeg først er hjemme igen i eftermiddag.
Jeg har dog opdaget hertil formiddag, at imorges slukkede vi for radiatoren inde i vores soveværelse. Ganske kort tid efter var kedel temperaturen oppe på 70 grader, så er spændt på om den er 78 grader når vi kommer hjem. Hvis den er det kan det så skyldes, der er kommet luft i systemet efter den slukkede selv?.
Mvh Uwe
Uwe T
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Uwe T »

Prikken i driftknappen lyste, så den har jeg slukket for.

Fremløbstemperaturen 71grader.
Returløbstempraturen 64 grader.
Set temperaturen 76 grader.
Røg temperatur 150 grader.
Indførelse står på 30-100%.

Jeg læste at set temperaturen skulle ligge på 80 grader, så det har jeg sat den på nu. Der kommer en opdatering senere, hvad de forskellige værdier ligger på efter den nu er skruet op på 80 grader i set temperaturen.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18

Indlæg af thy »

Uwe T skrev: 21 nov 2024 19:12 Prikken i driftknappen lyste, så den har jeg slukket for.

Fremløbstemperaturen 71grader.
Returløbstempraturen 64 grader.
Set temperaturen 76 grader.
Røg temperatur 150 grader.
Indførelse står på 30-100%.

Jeg læste at set temperaturen skulle ligge på 80 grader, så det har jeg sat den på nu. Der kommer en opdatering senere, hvad de forskellige værdier ligger på efter den nu er skruet op på 80 grader i set temperaturen.
lyser driftformsknappen?
Flemming Illum Nielsen
Uwe T
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Uwe T »

Nej den trykkede jeg på så den ikke lyser, for det forstod jeg det som at den ikke skulle lyse i prikken.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18

Indlæg af thy »

Uwe T skrev: 21 nov 2024 19:57 Nej den trykkede jeg på så den ikke lyser, for det forstod jeg det som at den ikke skulle lyse i prikken.
Nemlig
Flemming Illum Nielsen
Uwe T
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Uwe T »

Kan se at med de 2 justeringer, er jeg tilbage som før. Dog holder jeg lidt øje endnu, for kan se efter vi tændte for varmen i soveværelset faldt den fra 74 ned til 69 og er på vej op igen. Den lyser dog i øjeblikket på 100% tilførsel, men ved ikke om den kommer tilbage til 30-100 når den kommer tættere på set temperaturen på 80 grader. Har nemlig prøvet og trykke den over på 30-100, men der hopper den selv over på 100.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18

Indlæg af thy »

Uwe T skrev: 21 nov 2024 20:34 Kan se at med de 2 justeringer, er jeg tilbage som før. Dog holder jeg lidt øje endnu, for kan se efter vi tændte for varmen i soveværelset faldt den fra 74 ned til 69 og er på vej op igen. Den lyser dog i øjeblikket på 100% tilførsel, men ved ikke om den kommer tilbage til 30-100 når den kommer tættere på set temperaturen på 80 grader. Har nemlig prøvet og trykke den over på 30-100, men der hopper den selv over på 100.
Sådan skal den køre :great:

Kommer indstillinger?
Flemming Illum Nielsen
Uwe T
Stoker I
Stoker I

Indlæg af Uwe T »

Hvis du tænker på, hvad de står på nu efter set temperaturen er sat op til 80 grader?.
Fremløbstemperaturen 77 grader.
Returløbstempraturen 67 grader.
Set temperaturen 80 grader
Røg temperaturen 160 grader.
Kan også se, at den er gået over på 30-100 igen.

Tilbage til "Baxi Stoker"