Jeg har været flittig bruger af Stokerpro, den er en evig kilde til gode oplysninger og gode råd, når man roder rundt med en gammel Baxi.
Nu står jeg imidlertid tid med et problem, som jeg ikke lige har kunnet læse mig frem til, så jeg måtte gå den slagne vej og oprette mig som medlem

Jeg bor i lejebolig, hvor der er installeret en Baxi 2,5, der har temmelig mange år på bagen. Men jeg husker ikke alderen præcist. Vi flyttede ind før jul sidste år, og fyret virkede ok. Indtil opstart efter sommerperioden.Herefter var der et eller andet, der ikke virkede korrekt, fik hele tiden alarmer. Hvilke kan jeg ikke huske, men jeg fik kalibreret iltsonden, som viste, at den var kaput. Jeg har siden kørt med manuel styring indtil i dag, hvor jeg har fået en iltsonde af min udlejer, og jeg har fået den udskiftet. Jeg har efterfølgende opsat fyret i menuen efter en vejledning fra Baxi på YouTube. Men jeg kunne ikke komme ind i installatør menuen, og se de værdier fyret var sat til her. MEN Baximanden i videoen sagde, at fyret maks måtte køre med 50% blæser med iltstyring. Og her opstår mit problem, fyret lyder som om, at det er klar til at lette, og jeg kan se, at blæseren går op på 100 %. Jeg har haft en smed ude og se på fyret for en måneds tid siden, og han kunne heller ikke komme i installatør menuen. Er der noget jeg kan gøre, eller hedder det en ny styring

Mvh Gitte