Fandt min november faktura og den viser 1,70 kr. inklusive hele molevitten.triumph skrev: 16 dec 2024 20:00 ikke helt...![]()
Glemte at sige jeg har elbil og time afregning => jeg kan flytte en 1/3 af forbruget til de billige timer alene via den
Strøm priser.
-
- Stoker IV
- 7
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 26 gange
Re: Strøm priser.
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Det vil jeg godt påstå er løgn.Kalechen skrev: 18 dec 2024 09:41 Fandt min november faktura og den viser 1,70 kr. inklusive hele molevitten.
Jeg gav 1,2 kr/kwh +moms =1,5 kr/kwh alene i elafgift og transport. Dertil skal lægges abonnement til netselskab.
Så skulle strømmen kun have kostet 19 øre/kwh
Misforstå mig ikke.
Jeg siger ikke at du lyver, men den måde elselskabet typisk snyder folk er ved at opkræve acconto 3 måneder. Og så sætte et fuldstændigt urealistisk lav elpris, så det ser billigt ud.
Og når der så er gået 3 måneder så kommer der en ekstra regning
Når de regulere med den rigtige elpris
-
- Stoker IV
- 7
Jeg er ærgerlig og ked af, at du bruger "det", i stedet for at forklare løgn, helt nede i 4're linie.triumph skrev: 18 dec 2024 13:57 Det vil jeg godt påstå er løgn.
Jeg gav 1,2 kr/kwh +moms =1,5 kr/kwh alene i elafgift og transport. Dertil skal lægges abonnement til netselskab.
Så skulle strømmen kun have kostet 19 øre/kwh
Misforstå mig ikke.
Jeg siger ikke at du lyver, men den måde elselskabet typisk snyder folk er ved at opkræve acconto 3 måneder. Og så sætte et fuldstændigt urealistisk lav elpris, så det ser billigt ud.
Og når der så er gået 3 måneder så kommer der en ekstra regning
Når de regulere med den rigtige elpris
Jeg har overhovedet ikke indsigt i, hvordan fakturaer fra elselskaber er stykket sammen og jeg vil for en ordens skyld præcisere, at vi betaler bagud, én måned ad gangen!
Jeg ville ellers gerne have vedhæftet en kopi af faktura her, så jeg opretter en ny tråd i gruppen Fri debat, der hedder "Fakturaer fra elselskaber".
-
- Stoker XIX
- 14
Det er jeg ked af, det var ikke meningen, men det ser umiddelbart ud til at du ikke betale el afgift af alle Kwh, og det kan jo forklare den lave pris.Kalechen skrev: 19 dec 2024 10:56 Jeg er ærgerlig og ked af, at du bruger "det", i stedet for at forklare løgn, helt nede i 4're linie.
Jeg har overhovedet ikke indsigt i, hvordan fakturaer fra elselskaber er stykket sammen og jeg vil for en ordens skyld præcisere, at vi betaler bagud, én måned ad gangen!
Jeg ville ellers gerne have vedhæftet en kopi af faktura her, så jeg opretter en ny tråd i gruppen Fri debat, der hedder "Fakturaer fra elselskaber".
Er det ikke korrekt ?
Du kan se at jeg også her Ewii, og jeg har betalt 1,17 kr i el afgift og transport
Du har kun betalt fu eafgift på 328 KWh, og reduceret elafgift på 784 KWh
-
- Stoker IV
- 7
Klip fra "Indlæg af Kalechen » 15 dec 2024 21:02" hvor jeg bl.a. skrev: "For en ordens skyld skal nævnes, at vi har reduceret elafgift.".triumph skrev: 19 dec 2024 14:44 Det er jeg ked af, det var ikke meningen, men det ser umiddelbart ud til at du ikke betale el afgift af alle Kwh, og det kan jo forklare den lave pris.
Er det ikke korrekt ?
Du kan se at jeg også her Ewii, og jeg har betalt 1,17 kr i el afgift og transport
Du har kun betalt fu eafgift på 328 KWh, og reduceret elafgift på 784 KWh
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
Smoelfen er så hoppet op i det holistiske luftlag og har ikke haft så meget fokus på elprisen, men synes der er andre udgifter der stikker mere af end el ( 2.14 kr / kWh november ) og brændstof. Selvom vi har dobbelt opvasker, dobbelt vaskemaskine dobbelt koge ø, etc., er det ikke el udgiften eller boliglån som stikker af her. Hytten blev betalt ud på 2 måneder tilbage i 96', så hellere ikke her er vi mærket. Ikke for at trække fokus væk fra tråden, men diskussionen hen over spisebordet har de sidste par dage gået på de stigninger vi har oplevet på forsikringer. Overvejelserne her, er gået på om det ikke bedre kan betale sig at selvforsikre på nogle af de forsikringer vi har. Kan nævnes, kasko delen på en hest, kasko delen på en knallert 45 etc., flere kan nævnes. udgifterne til forsikringer overskygger udgifterne til energi, så det er her vi kigger nu.
Hvor er I i dette helikopter view?
Mvh Smoelfen
Hvor er I i dette helikopter view?
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
-
- Stoker XIX
- 14
Jeg gennemgik forsikringer for ca. 3 år siden, (Da jeg fik elbil) Måske er det tid igen, ellers så syntes jeg ikke der er så meget jeg kan flytte på
-
- Stoker IV
- 7
@Smoelfen
Vores situation viser det dobbelte på forsikringer kontra energiudgifter. Det havde groft regnet været to tredjedele, hvis vi ikke havde solceller og batteri.
Vi er også "jydske" mht. økonomi og har en fornemmelse af en art konsensus mellem de forskellige forsikringsselskaber, noget hen i retning af banker, alså ikke for meget konkurrence, det koster på bundlinien.
Men ellers kunne vi sagtens have en tråd vedr. forsikringsselskabers priser, dækninger, betingelser og der er garanteret nok, at tage fat i...
Vores situation viser det dobbelte på forsikringer kontra energiudgifter. Det havde groft regnet været to tredjedele, hvis vi ikke havde solceller og batteri.
Vi er også "jydske" mht. økonomi og har en fornemmelse af en art konsensus mellem de forskellige forsikringsselskaber, noget hen i retning af banker, alså ikke for meget konkurrence, det koster på bundlinien.
Men ellers kunne vi sagtens have en tråd vedr. forsikringsselskabers priser, dækninger, betingelser og der er garanteret nok, at tage fat i...
-
- Stoker XV
- 12
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
I vores husstand kigger vi en del på dagligvarepriser for tiden. Vi har heldigvis en go' aftale med et par kød-pushere. Der er snildt plads til en halv gris, og en kvart ko i fryseren, og vi synes vi får bedre kvalitet end supermarkedet. Men varer såsom kaffe, brød, mejerivarer, kartofler, smør, pålæg osv. er blevet ret dyrt, med mindre man er god tilbudsjæger. Måske man sku' anlægge køkkenhave igen.