Sidste weekend, før Magdeburg, var hele familien – børn, svigerbørn og børnebørn – på strøgtur i Aalborg. Det blev en skøn dag med julehandel, æbleskiver, varm kakao og masser af godt humør.
På sådan en tur tager jeg ofte mig selv i at bruge energi på at skabe overblik, holde styr på alle og samtidig orientere mig om ting som dækning og flugtveje. Jeg ved godt det er irrationelt, og jeg kommer nok heller ikke ofte nok ud blandt mennesker. Jeg er lige nødt til at høre om jeg er paranoid, eller der er andre, der har det på samme måde?
Julemarked
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Re: Julemarked
Tager det ikke lige toppen af julestemningen og skulle tænke sådan ?
Jeg er sikker på at hvis du havde lavet statistik på det, så var chancen for at du var kørt galt på vejen til julemarkedet, mange hundred gange større
Jeg er sikker på at hvis du havde lavet statistik på det, så var chancen for at du var kørt galt på vejen til julemarkedet, mange hundred gange større
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
Jeg tror der er mange der har det sådan. Jeg selv har ikke nogle problemer, men blandt venner, kollegaer hører jeg tit om den slags tanker eller tankespind ( tror jeg man kan kalde det ). For at nævne nogle, personer som har det svært med at handle i butikker med mange mennesker, især efter vi havde koronaen, togturen gennem Nørreport st. påvirker mange, og ja nu er det jul, nogle vil have der er èn tilbage i huset for at skræmme ubudne gæster væk og ikke få stjålet gaverne. Jeg tror mange flere har fået den slags tankespind, efter vi er blevet bombarderet med den ene uhyggelighed efter dan anden.
Jeg har det lige som @triumph "Tager det ikke lige toppen af julestemningen og skulle tænke sådan ?", jo, de tanker må ikke æde dig op, for de er irrationelle. Prøv bare at tænke på de tanker du gjorde dig i den situation den dag, hvis "uheldet" var ude, er det nok ikke ret mange af de tanker der kunne føres ud i livet og bruges i den tænkte situation, men en helt anden rationel hændelse der skete, f.eks. at gløggbordet væltede med skoldende gøg.
Jeg kommer en del i de store off-shore og vindmølle virksomheder, og her bliver vi tudet ørene fulde af den ene "safety moment" efter det andet, lige fra husk lys på cyklen og at det skal være synligt og helt ned i detaljen om rødt lys bagpå og hvidt foran, til at have låg på kaffekoppen når du går fra kaffemaskinen. Jeg ender hver gang med at sige til mig selv, og nogle gange til andre, "brug den sunde fornuft".
Mvh Smoelfen
Jeg har det lige som @triumph "Tager det ikke lige toppen af julestemningen og skulle tænke sådan ?", jo, de tanker må ikke æde dig op, for de er irrationelle. Prøv bare at tænke på de tanker du gjorde dig i den situation den dag, hvis "uheldet" var ude, er det nok ikke ret mange af de tanker der kunne føres ud i livet og bruges i den tænkte situation, men en helt anden rationel hændelse der skete, f.eks. at gløggbordet væltede med skoldende gøg.
Jeg kommer en del i de store off-shore og vindmølle virksomheder, og her bliver vi tudet ørene fulde af den ene "safety moment" efter det andet, lige fra husk lys på cyklen og at det skal være synligt og helt ned i detaljen om rødt lys bagpå og hvidt foran, til at have låg på kaffekoppen når du går fra kaffemaskinen. Jeg ender hver gang med at sige til mig selv, og nogle gange til andre, "brug den sunde fornuft".
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
-
- Stoker XV
- 12
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
Jeg er på ingen måde hæmmet når jeg er på udebane. Det er mere på niveau med at spotte den korteste kassekø i supermarkedet. Når det er sagt, har jeg altid været typen som har sikret mig et førstehjælpssæt i bilen, jeg er aldrig taget nogen steder uden at mobilen er godt opladt, og jeg har stadig et gammeldags vejatlas (trænger gevaldigt til opdatering) i bilen.
Sikkerheds kurserne har jeg efterhånden også nogle stykker af, fra på store byggerier, på virksomheder som har specielle/høje sikkerhedskrav, og i øvrigt deltidsarbejde for en tidligere brandmand.
Jeg har et par enkelte gange oplevet meget vrede/frustrerede/udadreagerende/utilregnelige mennesker, både ifbm. arbejde og i fritiden. Her har det handlet om at trække sig stille og roligt, og så i øvrigt håbe på at psykiatrien ta'r over.
Sikkerheds kurserne har jeg efterhånden også nogle stykker af, fra på store byggerier, på virksomheder som har specielle/høje sikkerhedskrav, og i øvrigt deltidsarbejde for en tidligere brandmand.
Jeg har et par enkelte gange oplevet meget vrede/frustrerede/udadreagerende/utilregnelige mennesker, både ifbm. arbejde og i fritiden. Her har det handlet om at trække sig stille og roligt, og så i øvrigt håbe på at psykiatrien ta'r over.
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
Jeg synes da kun det lyder til en fornuftig omgang "rettidig omhu", og det er jo perfekt. Det er jo sund fornuft. Jeg burde selv være bedre til at holde mobilen opladt når jeg kører ud, men det er nu rart den ikke støjer når man kører bil
Min nu afdøde morfar sagde altid "kør i så god tid at du kan nå at skifte dæk, hvis det bliver nødvendigt" ( ægte vestjyde ). Ja, nu har vi jo stort set ikke reservedæk med mere, men jeg nyder nu altid at kører i god tid, så behøver man jo ikke at blive stresset over at holde i en kø og brokke sig over alle de andre.
Jeg har under især min studie tid på et noget broget kollegie mødt en del utilregnelige / psykiske syge personer, og har måttet ringe en del gange til psykiatrien for at få vedkommende fjernet / indlagt. Jeg har aldrig efterfølgende, når jeg har mødt vedkommende blevet anklaget for at have gjort noget forkert. Jeg har den tro på at der også her er noget fornuft i vedkommende til at vedkommende kunne se det fornuftige i det valg jeg traf. Dermed ikke sagt at jeg ikke trækker mig under nogle af de situationer som du nævner, det er vel også fornuftig.
Mvh Smoelfen

Min nu afdøde morfar sagde altid "kør i så god tid at du kan nå at skifte dæk, hvis det bliver nødvendigt" ( ægte vestjyde ). Ja, nu har vi jo stort set ikke reservedæk med mere, men jeg nyder nu altid at kører i god tid, så behøver man jo ikke at blive stresset over at holde i en kø og brokke sig over alle de andre.
Jeg har under især min studie tid på et noget broget kollegie mødt en del utilregnelige / psykiske syge personer, og har måttet ringe en del gange til psykiatrien for at få vedkommende fjernet / indlagt. Jeg har aldrig efterfølgende, når jeg har mødt vedkommende blevet anklaget for at have gjort noget forkert. Jeg har den tro på at der også her er noget fornuft i vedkommende til at vedkommende kunne se det fornuftige i det valg jeg traf. Dermed ikke sagt at jeg ikke trækker mig under nogle af de situationer som du nævner, det er vel også fornuftig.
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”