Lande med høj levestandard med dertil hørende høje afgifter og skatter, vil altid have svært ved at konkurrere med lande med lav levestandard.
I EU er der så mange regler der skal overholdes for at sikre at lønmodtagere ikke tager skade af at arbejde og miljøet ikke skades, det gir alt sammen rigtig god mening. Det gør det bare svært at konkurrere med lande hvor der ikke tages hensyn til hverken mennesker eller miljøet,
Så kan man sige lad vær med at købe det billige “bras”
Men når alt kommer til alt så er det økonomien i dagligdagen der afgør om det er en et Kinesisk eller Europæisk produkt der bliver købt, og for mange er det lige nu i skrivende stund et spørgsmål om ingen Julegaver til ungerne eller Julegaver der kommer fra Temu.
Straftold på Kinesiske elbiler
- vilhapiller
- Stoker VIII
- 13
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
- Mit fyr: Woody Black Star mini
- Areal: 160
- Brændsel: Piller
- Årligt forbrug: 4.5
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Har takket: 26 gange
- Blevet takket: 19 gange
-
- Stoker XIX
- 13
- Indlæg: 5.650
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 436 gange
- Blevet takket: 461 gange
Re: Straftold på Kinesiske elbiler
Men over de sidste 20 år har Kineserne 12 doblet deres lønninger, og har idag samme købekraft (ikke løn, men købekraft) som italienere. Så det er jo ikke længere bare en pjaltehær der kan spises af med en skål risvilhapiller skrev: 23 dec 2024 10:17 Lande med høj levestandard med dertil hørende høje afgifter og skatter, vil altid have svært ved at konkurrere med lande med lav levestandard.
I EU er der så mange regler der skal overholdes for at sikre at lønmodtagere ikke tager skade af at arbejde og miljøet ikke skades, det gir alt sammen rigtig god mening. Det gør det bare svært at konkurrere med lande hvor der ikke tages hensyn til hverken mennesker eller miljøet,
Så kan man sige lad vær med at købe det billige “bras”
Men når alt kommer til alt så er det økonomien i dagligdagen der afgør om det er en et Kinesisk eller Europæisk produkt der bliver købt, og for mange er det lige nu i skrivende stund et spørgsmål om ingen Julegaver til ungerne eller Julegaver der kommer fra Temu.
Kunne Europas problemer ikke have noget og køre med en total mangel på visioner og planer, evnen til at gøre hvad der er nødvendigt, frem for hvad der er behageligt ?
Tag f.eks Frankrig og Italien der jo slet ikke kan få vedtaget nødvendige reformer. I Frankrig har man hævet pensionsalderen fra 62 til 64. Men man kan stadig gå på pension som 55 årig, hvis man f.eks havde haft et opslidende job som at sælge billetter til metroen.
Og efter Corona´en mente EU at vi alle skulle skildne sammen til en vækstpakke, hvor de lande der var røget længst bagud skulle have mest.
Danmark var et af de lande der betalte mest. Italien var et af de lande der modtog mest. Og pengene brugte Italien til at nedsætte pensionsalderen til 60 år, hvor vi i Danmark lige havde hævet vores til 71 år, bl.a. for at betale for de øgede udgifter til EU.....
https://magasineteuropa.dk/oekonomisk-e ... a-og-kina/
(PS;
Funfact: Købekraften for indbyggere i Prag og Warszawa er lige så høj som i København)
- pille bruger
- Supporter
- 16
- Indlæg: 9.980
- Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
- Mit fyr: RTB
- Areal: 160
- Brændsel: piller + 30 rør solfanger
- Dagligt forbrug: 10 kg.
- Årligt forbrug: 3400 kg.
- Geografisk sted: Svendborg
- Har takket: 88 gange
- Blevet takket: 294 gange
Re: Straftold på Kinesiske elbiler
Jo, det har meget med sammenligninger at gøre.triumph skrev: 23 dec 2024 11:00 Men over de sidste 20 år har Kineserne 12 doblet deres lønninger, og har idag samme købekraft (ikke løn, men købekraft) som italienere. Så det er jo ikke længere bare en pjaltehær der kan spises af med en skål ris
Kunne Europas problemer ikke have noget og køre med en total mangel på visioner og planer, evnen til at gøre hvad der er nødvendigt, frem for hvad der er behageligt ?
Tag f.eks Frankrig og Italien der jo slet ikke kan få vedtaget nødvendige reformer. I Frankrig har man hævet pensionsalderen fra 62 til 64. Men man kan stadig gå på pension som 55 årig, hvis man f.eks havde haft et opslidende job som at sælge billetter til metroen.
Og efter Corona´en mente EU at vi alle skulle skildne sammen til en vækstpakke, hvor de lande der var røget længst bagud skulle have mest.
Danmark var et af de lande der betalte mest. Italien var et af de lande der modtog mest. Og pengene brugte Italien til at nedsætte pensionsalderen til 60 år, hvor vi i Danmark lige havde hævet vores til 71 år, bl.a. for at betale for de øgede udgifter til EU.....
https://magasineteuropa.dk/oekonomisk-e ... a-og-kina/
(PS;
Funfact: Købekraften for indbyggere i Prag og Warszawa er lige så høj som i København)
Hvis vi vil sammenligne højden, så er det jo fint hvis begge står på gulvet, og ikke på en taburet, af forskellig højde.
Vil vi noget med EU, så må vi have samme forhold, og det har vi jo ikke.
Så det store spørgsmål er, skal vi være en stor klump, eller leve med de forskelligheder der er mellem landene ?
jo flere der er med, jo flere hensyn er der der skal tages med i betragtning når der besluttes.
Kan vi det ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Michael fra StokerCloud Support http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/