RTB integration til Home Assistant
-
- Stoker XV
- 11
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
Re: RTB integration til Home Assistant
Fedt.... Jeg ville gerne ha' VVB og ekstern temperatur ind i HomeAssistant - derfor integrationen. Ellers kunne en løsning med ekstern stop fint have løst mit behov.
Når jeg nu var i gang tilføjede jeg lidt ekstra
Når jeg nu var i gang tilføjede jeg lidt ekstra
-
- Stoker I
Heysa, jeg vil MEGET gerne have koden tilsendt, det kunne være super lækkert at kunne styre tiden mere præcist fremfor de 2 timer som urstyringen giver mulighed for.
-
- Stoker XV
- 11
Jeg har sendt dig en PB med instruktioner. Hvis ikke du har behov for andet end tænd/sluk, er det langt enklere at bruge Ulrik's forslag:
viewtopic.php?p=368154#p368154
-
- Stoker I
Can you send me instructions as well?svanggaard skrev: 19 aug 2024 20:21 Jeg har sendt dig en PB med instruktioner. Hvis ikke du har behov for andet end tænd/sluk, er det langt enklere at bruge Ulrik's forslag:
-
- Stoker III
- 13
- Mit fyr: twin heat M20
- Areal: 158
- Brændsel: træpiller
- Årligt forbrug: 10 ton
jeg kunne også godt tænke mig et indblik i din kode.
har en BS plus 16 kv v13.
har en BS plus 16 kv v13.
-
- Stoker XIV
- 14
- Mit fyr: brændeovn
- Areal: 177
- Brændsel: træ og el
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 412 gange
- Blevet takket: 52 gange
Hejsa, du kan med fordel oprette dig på github og upload din kode, så kan andre være med til at forbedre din kode, når der skulle opstå behov for det
https://github.com/
-
- Stoker XV
- 11
Den ligger skam på github i et privat repository. Det er stadig privat af den simple årsag, at jeg ikke vil være koden bekendt. Kvaliteten er simpelthen ikke go' nok. Det virker skam (og har kørt hos mig i mere end et år), men jeg har et par småting som skal ændres inden jeg vil stå ved projektet.
Min udfordring er tiden. Jeg har min egen biks, som jeg bruger 35-40 timer på pr uge, og et deltidsjob som egentlig kun skulle være et tilkald i ny og næ. Men når man rækker en lillefinger.... Hertil sølvbryllup, rundet skarpt hjørne, unger og børnebørn som vælter ind i tide og utide, foreningsliv osv. Livet er herligt :-)
Min udfordring er tiden. Jeg har min egen biks, som jeg bruger 35-40 timer på pr uge, og et deltidsjob som egentlig kun skulle være et tilkald i ny og næ. Men når man rækker en lillefinger.... Hertil sølvbryllup, rundet skarpt hjørne, unger og børnebørn som vælter ind i tide og utide, foreningsliv osv. Livet er herligt :-)
-
- Stoker XIV
- 14
- Mit fyr: brændeovn
- Areal: 177
- Brændsel: træ og el
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
- Har takket: 412 gange
- Blevet takket: 52 gange
nu skal jeg lade være med at drille dig - men...svanggaard skrev: 11 okt 2024 20:54 Den ligger skam på github i et privat repository. Det er stadig privat af den simple årsag, at jeg ikke vil være koden bekendt. Kvaliteten er simpelthen ikke go' nok. Det virker skam (og har kørt hos mig i mere end et år), men jeg har et par småting som skal ændres inden jeg vil stå ved projektet.
kvaliteten er netop gennemtjekket, du har verficieret det i over 1 år ;-) og de andre der kunne have glæde over din kode, kan jo netop forbedre din kode, hvis det skulle være nødvendigt.
Jeg tror mere det er dit eget høje krav til dig selv der forbyder dig at offentliggøre din kode.
jeg håber du læser dette indlæg som en klap på din skulder, for sådan er det ment.
-
- Stoker I
- 13
Hejsa,
jeg vil også gerne afprøve integrationen.
på forhånd mange tak
/Daniel
jeg vil også gerne afprøve integrationen.
på forhånd mange tak

/Daniel
-
- Stoker I
Hej
Jeg kører integrationen herhjemme og den fungerer altså super fint, mange tak for det.
Jeg er ved at få sat solfangere på mit anlæg og kunne i den forbindelse godt bruge at trække flere datapunkter over i HA, mest for overvågningens skyld end reel automation. Er det "let" at tilføje sensorer / data punkter, har et udvidelsesprint på RTB styringen så kunne godt tænke mig at læse så meget som muligt.
på forhånd tak
Nikolaj
Jeg kører integrationen herhjemme og den fungerer altså super fint, mange tak for det.
Jeg er ved at få sat solfangere på mit anlæg og kunne i den forbindelse godt bruge at trække flere datapunkter over i HA, mest for overvågningens skyld end reel automation. Er det "let" at tilføje sensorer / data punkter, har et udvidelsesprint på RTB styringen så kunne godt tænke mig at læse så meget som muligt.
på forhånd tak
Nikolaj