Vores eksterne snegl skaber sig. Problemet er startet efterudskiftning af motor. Den gamle motor døde og jeg skiftede den derfor ud med denne YN70 20W: (hedestoker.dk YN70 20W). Ikke lang tid efter udskiftningen startede problemerne.
Hvad sker der:
Problemet opstår periodevis. Der kan gå et par timer eller dage (hvis vi er heldige) i mellem hver episode. Ligeledes er der ikke forskel på om det er midt på dagen eller om natten den stopper til.
Det ligner at røret stopper til nede ved indgangshullet/i bunden af siloen
Når jeg kører sneglen manuelt, forsøger den at trække piller op, men det lykkes kun at få vristet piller fri i små bevægelser og der lyder tydelig "klonk klonk" lyde - se video via link nedenfor
Jeg er nødt til at hjælpe sneglen på vej ved at banke på siden af røret nede ved blokaden før den selv kan gøre arbejdet
Mange tak for jeres bud! At sneglen måske støder på noget lyder jo helt plausibelt, da jeg måske har fået forskubbet sneglen da jeg skiftede motor.
Nu har jeg haft møget skilt ad og kunne i første omgang konstatere, at selve sneglen ikke lå længere ude end røret. Den lå ca 5mm tilbage i røret. Men måske pillerne en gang i mellem har trukket sneglen længere og den derved får fat i en kant og sidder fast?
Uanset hvad har jeg kortet sneglen et stykke, så den nu ligger ca 20mm tilbage i røret, filet kanterne runde og samlet det hele igen. Nu krydser jeg fingre for at det vil afhjælpe problemet.