Erfaring med CopMax 10 med wtgr 100/40

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
Besvar
Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Mit fyr: brændeovn
Areal: 177
Brændsel: træ og el
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 437 gange
Blevet takket: 58 gange

Re: Erfaring med CopMax 10 med wtgr 100/40

Indlæg af Bri_Jac »

MichaelOrnsholt skrev: 27 mar 2025 21:01 Man kan i den grad anbefale HA - det er bare utroligt så meget tid man lige pludselig kan bruge på at nørde i det...
Jeg har i mange anvendt Domoticz (på en RPI 3B), men gode kollegaer på mit job, anbefalede Home assistant, da der er flere udviklere og meget lettere at finde nye plugin-in til ny enheder.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Mit fyr: brændeovn
Areal: 177
Brændsel: træ og el
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 437 gange
Blevet takket: 58 gange

Indlæg af Bri_Jac »

Smoelfen skrev: 28 mar 2025 07:12 Derfor har Raspberry Pi tiltalt mig meget. Det må da være den optimale løsning på opgaven. Men klart, som @Bri_jac skriver, hvis det stopper på diskproblemer, så gider man jo ikke slås med det.
Det eneste jeg har haft nogenlunde succes med er kamera grade MMc kort, de er af en bedre kvalitet og de overskriver ikke samme sted på MMC kortet så du ligesåhurtigt opnår at dit MMC bliver korrupt.
Når du så på et tidspunkt tilføjer overvågnings kameraer/video dørklokke, så er der bare ikke tilstrækkeligt med ressourcer i en RPI.
Så derfor f.eks køb en billig brugt Lenovo Thinkcentre som denne her max 35W strømforbrug, men jeg tror den mere eller mindre kører idle det meste af tiden og derfor anvender noget mindre.
Det er ikke mig der sælger, det er bare et eksempel på en billig, maskine
https://www.dba.dk/recommerce/forsale/item/8137708
MichaelOrnsholt
Stoker I
Stoker I
12
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 5 gange

Indlæg af MichaelOrnsholt »

Smoelfen skrev: 28 mar 2025 07:12 Nu er det 10 år siden, jeg knækkede koden til at hive data ud af AW10'eren.
...
Det er her, jeg er gået i stå.

Mvh Smoelfen

Derfor har Raspberry Pi tiltalt mig meget. Det må da være den optimale løsning på opgaven. Men klart, som @Bri_jac skriver, hvis det stopper på diskproblemer, så gider man jo ikke slås med det.
Bare af nysgerrighed - er du kommet videre med HA projektet og VP integrationen 🙂
Brugeravatar
Smoelfen
Stoker VII
Stoker VII
5
Mit fyr: Ikke udfyldt
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af Smoelfen »

MichaelOrnsholt skrev: 17 apr 2025 12:10 Bare af nysgerrighed - er du kommet videre med HA projektet og VP integrationen 🙂
Nej, ikke endnu, der er lige så meget andet som tager min tid. Tror vi er henne i efteråret før jeg får tid til at nørde med HA.
Fik dog skiftet RAM i den gamle "shuttle" maskine så nu kører Linux distroen stabilt igen med RRD som database og graph.
Kunne konstatere en virkningsgrad på test-kineseren på 5.45 her til morgen :)

Mvh Smoelfen
heatpump-day (1).png
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile

Besvar