Håber der er nogle klog hoveder der kan hjælpe en dum ny med solvarmeanlæg.
Har købt en landejendom med pillefyr samt Wolf solvarme anlæg.
Nu hvor solen er fremme og varmer godt, så har jeg forsøgt at få varmt ved via solvarmeanlægget.
Det eneste problem er bare at det ikke rigtig fungere for mig.
På Pannex "skærmen" står den over 100 grader på taget, men i de næste to felter er den på henholdsvis 30 grader i midten og kun 10 i bunden.
Da vi købte ejendommen fik vi at vide, det bare var at sætte stikket i kontakten og så fungerede det.
Det dog ikke min oplevelse indtil videre.
Overser jeg noget?
Eller er der nogle gode råd?
På forhånd tak.
Ps. håber jeg har uddybet mig godt nok, ellers stil bare spørgsmål
Ny med solvarme anlæg
- pelle
- Supporter
- 17
- Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
- Areal: 240
- Brændsel: gran og fyr og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 6900
- Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
- Geografisk sted: lidt syd for herning
- Har takket: 302 gange
- Blevet takket: 393 gange
Re: Ny med solvarme anlæg
Hej. Hvis temperaturen i solfangere er højere end bunden af solfanger tanken skal anlægs pumpen til solvarmen altså gå i gang. Nej det er ikke bare lige at sætte stikket i. Man bliver nød til at sætte sig ind i hvordan et solvarmeanlæg opfører sig. Et bud kan være. Er der luft i systemet. Men, det kan være mange ting . Men, ellers prøv at søg på solvarme her på forum. Der er der godt nok skrevet meget 

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
-
- Stoker II
- 14
- Mit fyr: Bjergvarme
- Areal: 152
- Har takket: 6 gange
- Blevet takket: 8 gange
"Bare at sætte stikket i" Et solvarmeanlæg skal vel altid være tilsluttet strøm, sø styresystem og pumper kan køre.
Er du sikker på at pumpen til solvarmevædsken kører ? Noget at din beskrivelse kunne tyde på at den har sat sig i løbet af vinteren.
Prøv det først. ellers vil jeg anbefale dig at få anlægget gennemgået af en der kender til solvarmeanlæg.
Er du sikker på at pumpen til solvarmevædsken kører ? Noget at din beskrivelse kunne tyde på at den har sat sig i løbet af vinteren.
Prøv det først. ellers vil jeg anbefale dig at få anlægget gennemgået af en der kender til solvarmeanlæg.
- BWJ
- Stoker XVII
- 14
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Har takket: 212 gange
- Blevet takket: 244 gange
Hvor i landet er vi ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.