Oprensning af spildevand til klasse SO...

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Oprensning af spildevand til klasse SO...

Indlæg af triumph »

Marwardo skrev: 07 maj 2025 17:10 Hej

Jeg håber at det er ok jeg lige genopliver den her tråd, selvom det er et par år siden sidst.

Vi sidder nemlig i samme situation med at skulle vælge et minirensningsanlæg. Vi er blevet tilbudt både et venus kombi og et watersystems i plast, da det skal løftes ind i baghaven. Bortset fra exponet og kugler, samt styret flow og "frit" flow, så virker de rimelig ens i opbygningen?

@Triumph Du skrev at du ville holde dig fra Venus kombi, er der en årsag til det?

På forhånd mange tak for hjælpen og den fine beskrivelse du har lavet.

Mvh Martin
En af de vigtigste fordele ved Biokube, er at når man tegner en serviceaftale, så betaler man kun for serviceaftalen + de dele der bliver brugt.
Hvis anlægget ikke renser godt nok, eller noget er gået itu så kommer Biokube og fixer det. Og så kommer de retur senere og tager en ny vandprøve, uden at det koster noget.

Det skal lige siges at jeg ikke har rodet med spildevandsanlæg de sidste 4-5 år, og jeg kan dårligt huske Watersystems plastanlæg
Men virker de stort set ikke som deres betonanlæg ?
Hvis f.eks. afløbet (f.eks et markdræn) fra et Watersystems betonanlæg ikke trækker. Så bliver anlægget oversvømmet, og kugler ryger over i bundfældningstanken. Når bundfældningstanken så tømmes, så suges kuglerne op af slam sugeren, og anlægget renser ikke.
Watersystem kommer ud og laver service, og tager en vandprøve der analyseres. Så konstatere de at vandprøve ikke er god nok, og sender en montør ud der hælder kugler i anlægget. Der kommer kunden til at betale for både kugler og timer (Og hvad jeg har hørt, så er det en noget vild pris de tager for kugler) samt at der som kommer en 14 dage efter og tager en ny vandprøve (Kunden betaler for timer til manden der tager prøve) Og kunden skal også betale for at få analyseret vandprøven.
Det kunne f.eks også være en blæser, eller en magnetventil der var stået af, eller at bundfældningstanken er løbet over i rensedelen

Da jeg var ved Biokube fik vi en del utilfredse kunder fra watersystems, hvor Biokube så servicerede Watersystem anlæg, simpelthen fordi det nogen gange stak af med prisen hos Watersystems

Grunden til at jeg er loren ved en Venus Kombi, er at nogen af komponenterne sidder så man ikke kan komme til dem, hvis noget går i stykker.
Samtidig er selve venus kombi anlægget ikke så stærkt, som en almindelig Venus1850 (altså den del af "låget" der er gravet ned)
Hos Biokube er der 20 års funktionsgaranti, og som sagt er det biokubes problem at fixe anlægget, hvis det går i stykker. Så man Burde kunne være ligeglad.
Da jeg var der var der ingen problemer med at få Biokube til at holde kundernes anlæg kørende. Men hvem ved om de bliver ved med at være lige så flinke når hele Danmark er blevet kloakeret, og de ikke længere kan sælge nye anlæg, men kun skal leve af at servicere de gamle anlæg.
Og hvad sker der HVIS de f.eks finder ud af at alle lågende på Kombi modellerne er revnet ?

Som sagt så kan jeg ikke huske Watersystems plastanlæg. Men alene pga servicen hos watersystems, så havde jeg taget Biokube.
Men jeg havde taget en Venus 1850 med en god bundfældningstank. Og så sikret mig at kloakmesteren minimum kom 45 cm vasket gruso mkring både minirens og bundfældningstank, så det ikke satte sig efterfølgende

Tilbage til "Huset"