Jeg har sådan en "dejlig" nabo der er komplet ligeglad med hvor meget hans hund gør.
Det var træls nok at høre på i den kolde tid, men endnu værre nu hvor døre og vinduer står åbne...
Det sker rigtig mange gange om dagen også over længere perioder.
Ret irriterende.
Jeg har selvfølgelig googlet lidt, men vil lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med sådan en Ultrasonic Hunde gø stopper/Ultrasonic Dog Repeller?
Den skal gerne kunne række +12 meter
Jeg tror desværre ikke der findes noget effektivt. Men, er det jer hunden gør af ? Så, prøv om i kan blive gode venner med den. EVT. lidt godbidder. Så, hunden oplever tryghed og glæde ved at blive snakket med.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Ulrik skrev: 07 jun 2025 09:38
Jeg har selvfølgelig googlet lidt, men vil lige høre om der er nogen herinde der har erfaringer med sådan en Ultrasonic Hunde gø stopper/Ultrasonic Dog Repeller?
Den skal gerne kunne række +12 meter
Lige en gammel historie. Vi havde engang et Beovision 4402 - et TV-apparat med et rigtigt billedrør og en fjernbetjening, der sendte med ultralyd. Hver gang man trykkede på en af knapperne på denne fjernbetjening, sendte den med ultralyd i omegnen af 38 kHz, som jeg husker det. Hver gang man skiftede kanal eller skruede op eller ned, så gøede og hylede hunden... så mon ikke du kan opleve den modsatte effekt?
Du kan få sådan nogle små ultralydskanoner, men de er skabt til at holde myg væk med. Om de virker, vides ikke.
Tror strykninfrikadeller kan være løsningen
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
For mange år siden købte jeg en ultralydsfætter til at skræmme muldvarper væk. 2 dage efter jeg havde sat den, var der et muldvarpeskud, lige hvor den stod