NBE 1" 3 vejs ventil i retur samt tryktabs data

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 17 gange

NBE 1" 3 vejs ventil i retur samt tryktabs data

Indlæg af pso »

Jeg er ved at planlægge installation og rørføring til min nye Panasonic monoblock varmepumpe: download/file.php?id=20115
Jeg er kommet til at rørfyring vil blive meget bedre, hvis jeg kan flytte pumpe og 3 vejs ventil efter pumpe ned i retur, så 3Vejs ventil kommer til at sidde foran pumpe og vandet skal løbe den modsatte vej i NBE 3 vejs ventil: EAN: 5709276777399.
Når jeg kigger ind i den mekaniske konstruktion er jeg mere end 90% sikker på at det er ok, men er der nogen der ved det med sikkerhed?
Jeg mangler også nogle data for trykfald i 3 vejsventilen så jeg kan beregne det samlede tryktab ved 26L/min.
Når jeg kigger på NBE og den tilsvarende panasonic som jeg har købt til VP fremløb ville jeg faktisk tro NBE har lidt mindre modstand end panasonic udgaven. Men jeg nå nok heller bruge den panasonic anbefaler i tilfælde af en reklamations sag, de går meget op at der er flow nok dvs. 26L min.
Hvis ikke der findes en tryktabs kurve findes der så en tommerlfinger regel, der siger at en 3 vejs ventil svarer til x meter rør?
(på samme måde som det jeg fundet for knæ,bøjninger , Tee osv.)

Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"