Jeg skal fatte mig i korthed her i den travle tid Jeg har calibreret iltsonden idag, men er kommet i tvivl om hvorvidt røggasføleren skal være pillet ud af røgrøret eller ej? Jeg synes den beskrevne metode i Baxi manualen er lidt forvirrende - nok bare mig
Takker på forhånd
Og naturligvis - godt nytår til jer alle...
Mvh
K.J.
BAXI Multi-Heat 15kW - 350L, iltstyring, trykbeholdersæt, KW trækstabilisator samt Metro 644 VVB
Det eneste du skal være opmærksom på i forbindelse med kalibrering er at temperatueren skal være under et bestemt antal grader (vist nok 50 grader så vidt jeg husker), hvorfor det selvfølgelig kan være nødvendigt at tage røggastemperaturføleren ud af røgrøret.
Hej Kj
Ja det er ikke nemt - det medgiver jeg. Jeg har desværre ikke manualen på min Baxi længere men huske dog, at jeg i.f.m. kalibrering af iltsonden tog røggasføleren ud af røgrøret, idet temperaturen skulle være under en bestemt temperatur (50 grader vist nok). Så på en eller anden måde må de 2 ting jo snakke sammen. Hvordan og hvorfor ved jeg ikke men mon ikke en af Baxibrugerne ved det.
OK - og vi er enige om at sonden tages ud og lægges oven på fyret under calibrering? Bare for at gå med livrem og seler :-) Forresten - så sluttede den med 199 - skal den helst op omkring de 210? (læst fra tidligere indlæg)
Mvh
K.J.
BAXI Multi-Heat 15kW - 350L, iltstyring, trykbeholdersæt, KW trækstabilisator samt Metro 644 VVB
K.J. skrev:OK - og vi er enige om at sonden tages ud og lægges oven på fyret under calibrering? Bare for at gå med livrem og seler :-) Forresten - så sluttede den med 199 - skal den helst op omkring de 210? (læst fra tidligere indlæg)
korekt...
bare den er over 160 sku det være ok..
den med den helst sku ende på 210 var en and.... må godt gå helt op til ca 220