HejThestrup skrev:Tusind tak for hurtigt svar!
Mit fyr går på fejl ca hver 6. time. Vi kan simplethen ikke finde ud af hvorfor. Fotocelle og termostat er udksiftet. Den kører ikke op på for mange grader. Den tager udmiddelbart hverken for lidt eller for mange piller ind (vi har reguleret)
Jeg forstår bare ikke hvordan kedlen kan stå af lige pludselig. Den har som sagt fungeret fint i 4 år nu. Og hvad dælen kan gøre at brænderen går på fejl hver 6. time... Den startet fint op og slår fra når den når max grader (som jeg har indstillet den til). Når den så køler af til minimum grader så starter den op igen og sådan fortsætter den i 6-7timer og bang så går den på fejl lige pludselig. Jeg har ikke set når den er gået på fejl da jeg enten ikke har været hjemme eller det har været om natten.
JEg har læst på nettet at "lavforbrugs" funktionen på netop pellx brænderen kan gå istykker således at den skal køre på højforbrug hele tiden. Og så hjælper det jo ikke at skifte kedlen. Puha jeg synes det er svært at være ny ejer af sådan et fyr og ikke have forstand på det..![]()
Mht den nye kedel, er der så en du vil anbefale os istedet? Brændefyring er ikke et must.
Først skal du prøve at sætte brænderen på højforbrug, for at udelukke at det er fordi den er justeret forkert i lavforbrug.
Og så vil jeg gerne vide hvor mange grønne bjælker som lyser, når du får en alarm, det fortæller hvad fejlen er.
Der er rigtig mange at disse styringer som har en løs forbindelse i printet, så måske er det printet som det er galt med og
hvis det er printet, så vil jeg anbefale dig at opdatere brænderen med en digital styring, hvor du kan stille meget mere, f.eks.
hvor lang tændtid skal være o.s.v.