Så er det muligt at opgradere sin gamle styring, og få en masse nye funktioner på sin brænder
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Jeg er (igen) lettere forvirret. Min en måned gamle Woody har en chip version 5.05; men et print, som den nye 6.00. Så er det vel kun chippen, som skal skiftes?
Til dem som har version 5 ( og kun version 5 ) og ønsker mulighed for de nye funktioner (i version 6.00).
Der skal skiftes print desværre.......
Fremgangs måden bliver følgende:
Der sendes en mail til jens@nordjyskelektronik.dk
Man sender sit print til ham og det bliver omskiftet til version 6
Dette gøres til 250,- +moms og fragt. ( samme pris som en chip opdatering )
Beløbbet overføres til Nordjysk Elektronik, nærmere oplysninger kommer i svar mailen.
Gælder også til 1 okt.
Hr.Hansen skrev:...jeg tror bare at inden man har købt alle de ekstra ting som flow måler, osv. Kunne man lige så godt have købt en ny brænder.
Nu har jeg ikke fundet priser på flowmeter og temperaturføler til tilbageløbet; men hvis man på den måde kan se kWh, som anlægget producerer pr. kg. piller, så må det da være et meget effektivt optimeringsværktøj, som man vel godt kunne tjene ind igen...
Ja det kan du have ret i, men hvis man bare bruger sin sunde fornuft, og indstiller fyret på "øje" mål, så tror jeg også man er godt på vej.
Jeg tænker bare sådan, at for 2000 kr. kan jeg få godt 1,3 tons piller, dvs. at der skal virkeligt indstilles perfekt, for at spare måske 1/2 kg piller i døgnet. Dvs. at den nye styring har en tilbage tilbetalings tid på ca. 7 år. Og dette er uden at medregne div. flow målere osv.
Jeg har bestilt opgraderingen til min Scotte. Efter gennemlæsning af manualen til den nye styring, synes jeg ikke at jeg kan finde specifikationer for temperaturfølerne. Er der nogen der ved hvilke følere den nye styring anvender? Kedel temp er vel den samme som den gamle.?