Jeg her en Baxi 1,5 med iltstyring. Jeg har efter at jeg igen har opstartet kedlen, her til vintersessonen, omkring 4 gange oplevet at den står og hyler, og står med A-4, som er fremløbstemperatur som har været over 90 gr.
Selvom at jeg har et set punkt på 75 grader, starter den op ved 80 grader, og fortsætter til omkring 86-88 grader, før den stopper. Efterslæbet får så indimellem lige temperaturen op på, eller over 90grader. Irriterende. Har i noget bud? Temp. føleren?
Jeg har faktisk ikke været for heldig med den kedel. Den har mindst 10 ange brændt tilbage, og hver gang total blokeret sneglen, idet man jo først opdager det længe efter. Pokkers til rengøringsarbejde. Vådt savsmuld pilles ud med svejsetråd, og det meste af magasinets indhold er kun til at suge spildolie op med.
VVSéren som installerede den, anbefalede så at føleren på ydersiden af sneglerøret, den som sidder i et lille rør, blev flyttet ovenpå det lille rør. Det er kun sket én gang siden, og det er 2-3 år siden. Dog tænker jeg ofte på om det er helt forsvarligt?

Men venlig hilsen
Jens