Du skal gerne få dem...hvis det bare lykkes nogenlunde tilsidst ...men det er jo ikke sådan, at et PID-indstilling nødvendigvis virker godt med et andet anlæg.
F.eks. var PID-fabriksindstillingerne for aggressive selv i min gamle version 6.02...
Du kan jo prøve at sænke P og I-ledene og/eller forhøje D-leddet. Selvom MHES vist ikke er den store fortaler for høje D-led, se f.eks.http://www.mhes.dk/PID.pdf:
http://www.mhes.dk/PID.pdf skrev:D-delen bruges til at afdæmpe over- / undersving, forårsaget af P- og I-ledene, og giver mulighed for at have højere værdier for P- og I-faktorerne.
D-delen har dog den ulempe at den forstærker støj på målesignalet, så en
for høj D-faktor kan resultere i at regulatoren går i selvsving .
Faktisk har jeg læst MHES anbefale et D-led tæt på nul; men han har nu også været så tavs siden ver. 6.11
tvivleren skrev:jeg ser da frem til det,at kunne skrive dem af efter dig
NBE ønsker vist at have andet end firmafarven tilfælles med Ferrari. Accelerationen i Formel 1-versionen af chip'en (ver. 6.11) har voldt mig nogle problemer at tøjle , men der er nogenlunde rolig nu med:
P: 1,0
I: 0,15
D: 20,0
Det jo temmelig langt fra fabriksindstillingerne; men hvad. Måske bliver jeg snydt af et-eller-andet, bl.a. har jeg ikke fået stillet Korektioner på blæseren helt endnu (er ikke let i mørke).
Jeg ser, at sælgere af Woody'er anbefaler at flytte 'Maximum ydelse' til f.eks. 50% for at holde 'vilddyret'. Selvfølgelig skal man have respekt for folk, der på en uge dag ser flere Woody'er, end man selv vil kommer til i en livstid; men jeg vil nu helst undgå at følge rådet og i stedet automatisk kunne udnytte hele ydelsesområdet.
PS: 'Ønsket kedeltemperatur' sat til 62 grader, 'Drift differense' er 10 grader. Teenager-datteren var i bad lidt efter kl. 20.30
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Det er nok, fordi den har sodet en det meste af ugen med disse ver. 6.11-forsøg, og den var ikke for ren i forvejen. Jeg renser den i weekenden, så regner jeg med, at den er tilbage på 80 grader...