Jeg bygger en scotte 16kw brænder på en 30 år gammel Vølund combikedel i den kommende weekend det bliver sjovt. Har snakket med storstensfejeren og han siger at det kan han ikke godkende men han nævnte samtidig at han ikke havde nogen sanktionsmuligheder !!! Så jeg har tænkt mig at gøre det alligevel, man kører jo også nogle gange for stærkt i trafikken. Er der nogen der kan få øje på fatale konsekvenser ved at gøre det alligevel.
MVH
Tja tror sgu ikke det er nok med en god forsikring
Bliver nok heller ikke let at få noget igennem med skorstensfejen
hvis du vil lave det rigtigt engang og det skal du jo feks ved salg af huset.
Scotte&vølund skrev:Jeg bygger en scotte 16kw brænder på en 30 år gammel Vølund combikedel i den kommende weekend det bliver sjovt. Har snakket med storstensfejeren og han siger at det kan han ikke godkende men han nævnte samtidig at han ikke havde nogen sanktionsmuligheder !!! Så jeg har tænkt mig at gøre det alligevel, man kører jo også nogle gange for stærkt i trafikken. Er der nogen der kan få øje på fatale konsekvenser ved at gøre det alligevel.
MVH
der er ikke noget der dækker hvis det brænder
det bliver meddelt til beredskabstyrelsen og kommune at du ikke har et godkendt fyr og det går videre til din forsikring dvs, at du for ikke en krone hvis det brænder. Du har måske et par mil, på bogen
jeg vil nok også købe en opop kedel der er godkendt til scotte 16 kw så jeg får dækket huset hvis det brænder og tror også at kedelen er tjent hjem hurtigt med den bedere virkningsgrad
Uden EN303-5 er det et NO GO! det er sgu en hovedet under armen handling at gøre
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
tvivleren skrev:
der er ikke noget der dækker hvis det brænder
det bliver meddelt til beredskabstyrelsen og kommune at du ikke har et godkendt fyr og det går videre til din forsikring dvs, at du for ikke en krone hvis det brænder. Du har måske et par mil, på bogen
et par mil på bogen hmm så havde jeg nu nok købt en ny stoker hvis det var mig
er rimelig sikker på det blir noget træls på et tidspunkt
lidt ligesom da man kørte fra polisen på knallert når de så endelig fik os
ja så var alt splittet af...
jeg turde ikke gøre det.... men man bestemmer jo selv.