Flunk skrev:Jeg mener altid det kan betale sig at bruge de gamle vinduer, og skifte glasset ud med f.eks varmkantet lavenergiruder.
Fik det selv gjort for 2 aar siden.
De gamle vinduer passer arkitektonisk meget bedre til huset end noget der kan kobes i dag;
Man kan sagtens skifte glasset, hvis de nye glas er ca. samme tykkelse som de gamle. Er de ikke det,
så kan man altså godt løbe i problemer
At nye vinduer ikke passer arkitektonisk til et ældre hus, er sandheden med modifikationer. For det
kan altså lade sig gøre at finde nogen der passe ret godt. Jeg har et hus fra 1892, med en blanding
af dannebrogs- og bondehusvinduer. Jeg skiftede i 2002 de orginale vinduer ud med Velfac træ/alu
vinduer. De nye ligner de gamle temmeligt godt. Der er en smule forskel i profilen indvendigt, men
ikke noget der skræmmer. De nye er faktisk ret flotte, også selvom der ingen glaslister er på den
udvendige side
De er selvfølgelig heller ikke billige. 180.000,- i indkøb plus montering (monterede selv vinduerne).
Inden man nu falder ned af stolen over priser, skal jeg da lige oplyse, at det drejer sig om 35 vinduer.
Mvh.