Forskellen gælder kun fordi der er harpiks( samme brændværdi som fyringsolie ) i som du skriver, valgt i mine svar at se bort fra dette for at gøre tingene så simple som muligt

Yep! Der er noget galt - jeg tror ikke, mit hus har et varmebehov på 20 kW, men det skal nok være omkring 10 kW, når der er 0 grader ude. Men så mangler der stadig ca. 60 kWh - hvor er de? Som jeg skrev tidligere i denne tråd, købte jeg nogle hårdttræsbriketter, og jeg har eksperimenteret med dem i nogle dage nu. Min konklusion er helt klar: Hårdtræsbriketterne øger effekten og giver en bedre forbrænding. Der er mange indirekte tegn på dette, men de tydligste er: højere temperatur i tanken (90+ mod tidligere 85), kortere opvarmningstid (5 timer mod tidligere 6+). Oven i købet bruger jeg markant mindre brænde. Til gengæld koster det så 3 briketter til 3-4 kroner stykket. (Det er jo kraftig forøgning af varmeudgiften, så jeg må finde nogle billigere briketter eller simpelthen blande noget løvtræ i).skovbach » 07 Mar 2010, 11:37 skrev: Hvis man tager 6 timer gange 33 kw giver det 198 kw
De 65 grader du vamer det 1000 liter op er lig med 75 kw
Det vil sige at du bruger 20,5 kw i timen på at varme dit hus på (der er noget gal)