Det er vel toppen af akkutanken du vil lade falde til 55 grader. I bunden af akkutanken hvor returvand til kedlen kommer fra vil der være noget koldere vand, svarende til returtemperaturen fra dine radiatorer/gulvvarme, omkring 30 grader eller ??
/John
kondens tæring ved atmos
-
- Redaktør
- 16
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: scotte
- Areal: 238 + 20 kælder +150
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8781
- Årligt forbrug: 6 tons træpiller
- Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
- Blevet takket: 13 gange
Re: kondens tæring ved atmos
hej
hvad tanken er i top og bund ved jer ikke .. men jeg er forskel på 5 til 8 grader på frem og retur på min salamander .. når den køre omkring 60 grader .. og det er jo ikke meget .. nej ..
da jeg min tank er i en ude bygning og varmen ført over i huset er en dobbelt pex 32 med en varmeveksler på har jeg ikke kold retur .. frem til huset lige nu er på 67 og retur til fyret er 62
hvad tanken er i top og bund ved jer ikke .. men jeg er forskel på 5 til 8 grader på frem og retur på min salamander .. når den køre omkring 60 grader .. og det er jo ikke meget .. nej ..
da jeg min tank er i en ude bygning og varmen ført over i huset er en dobbelt pex 32 med en varmeveksler på har jeg ikke kold retur .. frem til huset lige nu er på 67 og retur til fyret er 62
-
- Supporter
- 17
- Geografisk sted: Arden
- Blevet takket: 7 gange
Re: kondens tæring ved atmos
Al slags brændsel har et "dugpunkt" ved træ er det omkring 45 grader. Og man skal altid lægge 15 grader over dugpunktet. D.v.s. Din retur skal altid være over 60 grader.
Nogle få kedler er lavet af cortin-stål, disse kedler kan holde til lidt mere end almidendelige stål 37. pladekedler.
Nogle få kedler er lavet af cortin-stål, disse kedler kan holde til lidt mere end almidendelige stål 37. pladekedler.