I bunden af denne prisliste er den, prisen er den samme med magasin som med arm og 3m snegl.
Og jeg skulle også lige ha kornkit og askesnegl.

Af en eller anden grund fik jeg også noget der hedder moms, det husker jeg ikke at have bestilt

Jamen takker da. Den prisliste jeg fandt på deres hjemmeside var fra 2009 og der var den sgu ikke.Klaus skrev:http://www.liagro.dk/files/manager/pris ... 2010-2.pdf
I bunden af denne prisliste er den, prisen er den samme med magasin som med arm og 3m snegl.
Og jeg skulle også lige ha kornkit og askesnegl.![]()
Af en eller anden grund fik jeg også noget der hedder moms, det husker jeg ikke at have bestilt
Ang afskrivning og udregninger, jeg har ikke kendskab til nogle udregninger, men min pointe var i "gamle dage" KISS(Keep It Stupid Simple) med de fleste ting, men det er det ikke mere da min timeløn blev for lav til at lave bøvlet/arbejdet selv.Hans » 05 Apr 2010, 00:42 skrev:Eltænding, askesnegl, halvautomatisk rensning og jeg skal gi’ dig ska’ jeg, er vel alt sammen med til at gøre det besværlige stoker-arbejde meget nemmere. Men hvordan er økonomien i det? Jeg mener:
Man køber et anlæg til en given pris og sælger det nogle år senere til en lavere pris. Denne afskrivning skal sammen med brændselsomkostninger og vedligehold og drift af anlægget fordeles ud på den leverede energi. Og der fås en pris pr. kWh.
Er der lavet beregninger på om pris pr. kWh på et superanlæg som dit er højere eller lavere end f.eks. en billig pillebrænder, der går død og bliver skrottet efter nogle år eller en ”stenalderstoker” der ikke kan så meget, men kan det den skal og kan det i mange år (og dermed har en højere gensalgsværdi en den billige pillebrænder).
Der er sikkert mange, der har en mening og tror og føler at det ene eller det andet er det mest økonomiske. Men er der noget objektivt (Det er klart at det er svært at kapitalisere bekvemmeligheden ved ikke skulle rense kedel, tømme aske o.s.v. så lad os se bort fra det).
-Klaus Den halvautomatiske rensning. Er det noget med at trække i et håndtag engang imellem og så slet ikke tænke mere på kedel rensning? eller stikker der noget mere under stolen?
Jeg har hørt flere der beklager sig over eltændinger til stokerfyr, der med mellemrum brænder af. Er der noget nyt ved Benekovs tændingssystem?
Ikke helt kun pris pr. KWh, men også alsidighed, ting ændrer sig jo. Har du så pillefyr, el eller olie har du ingen alsidighed, kun muligheden for at betale det det koster.Hans » 05 Apr 2010, 21:56 skrev:Klaus Du har sikkert ret i at det med hvor meget arbejde man vil lægge i drift og vedligehold af et stokerfyr hænger sammen med, hvor man er i sit liv, og hvordan man prioriterer sin tid. Men skal det være nemt kan man jo ligeså godt køre med et fuldautomatisk pillefyr, et oliefyr eller aller nemmest elvarme. Når det vælges fra er det vel fordi det ikke kun er tid men også penge der prioriteres. Og så er vi jo tilbage til pris pr. kWh.