Din snegl går ikke sådan pludselig hen og bliver slidt.billebie skrev:Tak for input.
Jeg har selv haft mistanke om at sneglen skulle være slidt, men på den anden side lyder det lidt usansynligt at den skulle være så slidt at det skulle give problemer - gør det ikke?
Jeg har ikke haft problemer med fugt i sneglerøret og fyrrummet er vel omkring 15-18 grader konstant. Tværtimod synes jeg at jeg kan "rokke" en del med sneglen når magasinet og sneglerøret er tømt - er dette normalt?
Ok med fugtigheden, så burde der ikke være problemer der.
Nej, det er helt almindeligt at du kan rokke sneglen når den er tom. Din stoker er oprindeligt lavet til at fyre med flis. Det kræver et firkantet sneglerør med god plads ved siden af sneglen. En gammel tommelfingerregel siger at sneglerørets tværmål skal være ca. (sneglens diameter+(sneglens diameter/2)) og jeg formoder at dit sneglerør ikke afviger ret meget derfra.
Med de nye oplysninger vil jeg, som Jan AL, hælde til fejl på en fase. Hvis jeg ikke husker helt galt styres sneglemotoren på en KSM via et relæ. Har en lumsk aning om det godt kunne være en kontaktfejl i relæet så der mangler en fase til motoren. Bemærk en sådanne fejl ikke behøver at optræde konstant (motoren står fast og brummer).