Hejsa jeg har monteret et par automatiske udlufter, nogle ca 10 cm høje messing fætre med et lille rødt plastiklåg.
If manualen så skal låget skrues løs under opfyldning, og efterfølgende lukkes under normal drift. Det resulterede så i at der stod en stor luftlomme her til morgen... Og jeg ventilen fisede i over et minut da jeg skruede hatten løs... Jeg er stadig ved at varme vandet igennem så der er meget luft i, men syntes alligevel det skulle kunne komme ud. Men man skal måske gå og skrue på hatten fra tid til anden for at få opsamlet luft ud eller hvordan?
På forhånd tak Tonni Madsen
Automatisk udlufter, hvordan?
-
- Stoker XVIII
- 16
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Har takket: 68 gange
- Blevet takket: 96 gange
-
- Redaktør
- 16
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Automatisk udlufter, hvordan?
Jeg har altid lært at låget kun skal sidde løst på, så evt luft kan sive forbi gevindet.
Men automatudluftere er efter min bedste overbevisning noget skrot. De virker ofte fint når du er helt nye, med autonome tilbøjligheder når de bliver ældre. Derfor, gør dig selv en tjeneste og monter en 2L luftpotte med en fingerskrue udlufter i toppen i stedet for. Sådan en 2L potte kan indeholde og akkumulere mange luftbobler og fingerskruen virker altid.
/John
Men automatudluftere er efter min bedste overbevisning noget skrot. De virker ofte fint når du er helt nye, med autonome tilbøjligheder når de bliver ældre. Derfor, gør dig selv en tjeneste og monter en 2L luftpotte med en fingerskrue udlufter i toppen i stedet for. Sådan en 2L potte kan indeholde og akkumulere mange luftbobler og fingerskruen virker altid.
/John
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 201 gange
låget skal bare være løst ja.
Hvorvidt de bliver ved med at holde, vil jeg også sætte min tvivl til. På min egen installation, satte vi to ind i systemet, både en på fremdrift, og en på retur'en. Det var måske lidt overkill, men så er luften da ude af systemet.
Bare sørg for at sætte dem på høje punkter i installationen.
Hvorvidt de bliver ved med at holde, vil jeg også sætte min tvivl til. På min egen installation, satte vi to ind i systemet, både en på fremdrift, og en på retur'en. Det var måske lidt overkill, men så er luften da ude af systemet.
Bare sørg for at sætte dem på høje punkter i installationen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker XVIII
- 16
- Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
- Areal: 2*132m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7500
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
- Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
- Har takket: 68 gange
- Blevet takket: 96 gange
ok, mange tak jeg lader skidtet være åbent.
Jeg har også to til at sidde, og de er nemme at komme til så hvis de skulle begynde at dryppe en dag så er de nemme at skifte... ;-)
Mvh Tonni Madsen
Jeg har også to til at sidde, og de er nemme at komme til så hvis de skulle begynde at dryppe en dag så er de nemme at skifte... ;-)
Mvh Tonni Madsen
Mvh Tonni Madsen
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html
http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/zarge.html