Hej
Jeg har fået sat en 9002 styring på min KLér,men den regulere ikke hurtigt nok.
Når fyret starter efter pause,hvilket den jo faktisk slet ikke skulle gå i,høvler den op på 90-100% og
maser så bare på til den når setpunkt,men der glemmer den så at regulere ned igen,så når den er 5 grader over går den i pause igen ,og så kunne jeg jo ligeså godt have beholdt den gamle GECO.Hvordan får jeg den til at regulere hurtigere? Jeg har prøvet at justere på rampetiden,først blev den sat til 20 sek og bagefter 45 sek,men der var ingen effekt
Ja Thy har nok ret, du indfyre alt for meget og også mere end du kan bruge.
Styringen skal jo slet ikke gå i pausefyring, så nedsæt indfyret effekt og sæt rampetiden op til 55
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler. Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.
Eller du har en spare cirkulationspumpe eller din cirkulations pumpe der står på 1 i et stort hus..
Så kan du risikere du sender "varmebølger" rundt i systemet, der bølger modsat dit fyr... Been there done that, got the T-shirt
hvorfor må fyret ikke gå i pause mit går ipause fyring har også monteret 9002 styring og mit pilleforbrug er faldet kolosalt fra den gamle styring man må da trods alt spare på pillerne ved at fyret kører med pause fyring end hvis det kører konstant eller er det bare mig
mit står størstedelen af tiden med flamme selv om det kører pause det er ikke så tit at det kun er gløder der kun er tilbage jeg syntes mit kører rigtigt godt men nu var jeg jo også vant til at køre med den originale styring og det er godt nok noget af en forbedring