Flunk » 25 Oct 2010, 10:53 skrev:
Nej, præcist hvad er det du foreslår.
Jeg er vist lidt langsom her til morgen.
Hvis du installere en røgvender så kan du holde røgtemp nede, så kan du måske undgå at rense så ofte.
Det er vel det der er hele humlen
Og så kan du jo bare lukke bypass'en mere og mere i afhængigt af hvor snavset kedlen bliver.
Med den løsning kan bypass'en vel i princippet gøre det ud for en rensning (til en hvis grænse)
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
Pt. har jeg kun en røgvender i. men har i en periode kørt med 2. Det gav helt ok men slås p.t. med for lav røgtemp så jeg har måtte tage den ene ud.
Jeg lagde den nederste på hylderne og lod røgen passere i en åbning ind mod bagkanten af fyret.
Oven på den røgvender lagde jeg et par afstandsstag. Herefter lagde jeg den anden plade ovenpå stagene, så den rørte bagkanten af fyret og lod røgen passere ud mod den side som vender ud mod lågen.
Fungerede rigtig fint, dog lidt upraktisk når der skal renses men det er jo ikke så ofte når der er så røgtemp er så lav.
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
Har ikke endnu købt materiale til en ekstra røgvender.
Det skal jeg have gjort i løbet af kort tid.
Hår aflæst tal for oktober, og beregnet virkningsgrad, men har ikke fået sammenlignet tallene endnu.
Bliver nok først gjort i weekenden.
Kører stadigt uden rensninger,. Har ikke renset siden starten af august. Kun tømt aske
Røgtemperaturen er steget noget, men er ikke steget på det sidste, så jeg tror at den er i ballance!!
Virkningsgraden er 3-4 % lavere end sidste år på samme årstid.