Jeg synes min snegl gav lidt for mange piller på 6 min til autoberegning ca 1850 g

Hældning er ca 45 grader.
Bare en nybegynders erfaring....
Hilsen Ronni W.
Kr.Estrup » 20 Nov 2010, 22:50 skrev:Hmm burde det ikke være ligemeget..? Når bare styringen ved hvor mange gram der kommer på 6 minutter bør den vel afpasse mængen under drift.. Jeg har også 1850gram.. og det har jeg indtastet.. og mit kører umiddelbart fint.. men har nu hellerikke set andre flammer..
Er det "godt" af have lav vægt på 6 minutter? For så skal jeg da igang med at rode hældning.. vil nu bare mene at det tal man indtaster er styringens udgangspunkt for blandingen hvis der ikke er iltføler.. og om pillerne vejer meget eller lidt.. afh af trætype.. tænker at man bør afveje engang om måneden eller hvis man skifter pillemærke..
Er jeg helt ude i hampen?
Hvis man læser erfaringerne i viewtopic.php?f=184&p=84198#p84198, så skal man måske endda til at vende sig til at afveje på ny mellem hver palle..Kenny » 21 Nov 2010, 01:07 skrev: Du skal som minimum veje piller af når du skifter mærke, men for så vidt også når du får ny levering af samme mærke. Kvaliteten kan svinge meget over tid hos samme producent, alt efter træsort, fugtighed, biprodukt, hårdhed, smuld m.m.