Vi er flyttet fra Jylland, til Sjælland sidste år og har købt en gammel gård med 1tdl. Ja, I har garenteret alle været der

Jeg har brug for hjælp, til valg af varmekilde. På nuværende tidspunkt, lever vi af brændeovnen og en 50l vandvarmer.
Hovedhuset er på 75m2 i grundplan hvor halvdelen er lagt ud til gulvvarme(300mm termisolplader, 100 mm betondæk), den anden del har jeg ikke rørt ved, men ført rør ud til 2 radiatorer(150mm termisol og 80mm beton, 30mm fyrretræsgulv lagt på strøer). Alle vinduer super lav, hulmurs isolering 125 polystyren.
200 mm iso i bjælkelaget til f€ørstesalen, 2 radiatorer, hvor der er to kviste(opført i 300mm spærtræ) med 350 mm iso i tag, flunke mv. 400mm iso i taget....så langt så godt, alt i alt 135 m2 beboelse. Har en lade (der skal have samme tur, gulvvarme, 300mm termisol und so weider), hvor jeg har ført fjernvarmeslanger ud til(altid rart at have 20.000kr liggende i jorden

Har haft nogle forskellige forhandlere ude og alle vil, surprise!!, sælge mig et jordvarmeanlæg....hvilket, jeg som den vaskeægte bondrøv jeg er, synes er dyrt.
Har virkelig svært ved at vælge og har brug for inputs. Det der nager mig, er, at ligegyldigt hvad du vælger, mere eller mindre, er i lommen på enten elselskabet eller olieselskaberne (læs piller), tager jeg fejl?
Håber I kan bruge denne lange smørre til noget og glæder mig til at høre fra jer