Garmin » 09 Dec 2010, 22:46 skrev:Mange tak for tilbuddet, s.. pænt af dig :-)
Var lige i fyrrummet, prøvede naturligvis at sætte føleren tilbage på plads, mirakel !!! den kunne se lys !
Satte så blikdåsen på igen, det gør naturligvis at brænderen stopper.
Kørte så en opstartsekvens helt uden problemer.
Meget mærkeligt
hvis du bestiller i dag kan du vel have dem i morgen
Garmin » 10 Dec 2010, 07:40 skrev:Tror nu også jeg bestiller de 4 småstumper, rart at have lidt at gøre med når det er så p... koldt !
Hej!
God ide!
Dog behøver du ikke en kondensator til blæseren, hvis det er med den "nye" blæser! Den kører nemlig uden kondensator.
Og så synes jeg man skal huske at hvis man havde olie eller gasfyr, så var der krav om lovpligtige eftersyn, og det koster jo også lidt. De penge kan man jo bruge på lidt eltændere og lysfølere til sin brænder. Sådan har jeg ihvertfald valgt at se på det!
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Formentligt brændte min tilbage fordi max faldskakt temperatur stoppede brænderen.
Den interne snegl passer jo tilpas dårligt til at der kan ligge en række piller i begge sider hele vejen hen.
Formentligt er de bare ligeså stille begyndt at gløde.
Her i blæsevejret kører brænderen 30-40 % og faldskakttemp er 40-42 grader (der er nok næsten 30 i fyrrummet)
Ved lavere belastning stiger denne temperatur.
Min er indstillet så minimum ydelsen er ca 1KW og max er 10KW.
Den kører stabilt med lidt lysudfald ved 10%, men bliver temmeligt varm.
Er det en urealistisk lav ydelse ?
Så lav en ydelse er da i hvert fald en sikker vej til en dårlig virkningsgrad...
Du ville have en så meget bedre fyringsøkonomi hvis du lod være med at køre den så lang ned, og kørte med den indbyggede urstyring i stedet. Det andet der, undskyld jeg siger der, er direkte fjollet.
At det kører bedre i dag er sikkert fordi der er mere sug i skorstenen... så bliver din "blanding" mere mager.
thoken » 10 Dec 2010, 08:07 skrev:
Dog behøver du ikke en kondensator til blæseren, hvis det er med den "nye" blæser! Den kører nemlig uden kondensator.